Thursday, May 22, 2025

“Volvo Anticipa Provocări pe Piața Auto: Scădere a Profitului și Creșterea Concurenței”

Economie si Financiar"Volvo Anticipa Provocări pe Piața Auto: Scădere a Profitului și Creșterea Concurenței"

Volvo, sub asediul scăderii prețurilor și al provocărilor pe piață!

Compania Volvo, și acum cu o mare parte din acționari de la Geely, compania chineză, nu prea se așteaptă ca piața să crească la fel ca în anii trecuți, așa că asta poate să fie o problemă, scăderea concurenței o să facă ca prețurile să scadă în sector, dar nimeni nu știe exact cum, deci mai bine să ne pregătim cu toate că nu suntem pe deplin siguri de viitor, și totuși mulți s-au întrebat de ce se întâmplă asta de obiceii?

„Cumva, de parcă o provocare va fi să atingem acele volume știm ce bune erau, dar acum poate în 2024, cine știe”, a spus Jim Rowan, directorul general, într-un comunicat care pare să fie pentru toți dar nu e clar nici pentru el tot ce vrea să zică, deci e ceva care poate fi îmbunătățit, dar să nu ne facem speranțe prea mari pentru viitor că s-ar putea să dăm de toane tot timpul…

Cu toate astea, compania a repetat ca prognoza de profitul operațional de bază va fi de 7–8%, dar aici trebuie să menționăm că poate să fie și o capcană, adică ceva ce e bun pe hârtie, dar in realitate rămânem cu un gust amar, deci rămâne de văzut ce se va întâmpla, poate deloc placut, cine știe.

Profitul operațional pe trimestrul patru a fost 3,9 miliarde de coroane suedeze (357 de milioane de dolari), dar nu uita că asta e mai puțin decât 5,4 miliarde din anul trecut și pe lângă asta a venit și cu o reducere de valoare de 1,7 miliarde legată de asocierile cu bateriile Novo Energy care e o chestie pe care trebuia să ne-o aștepăm, dar nu pare că s-a luat prea în serios, nu-i așa?

Dacă ne uităm și excluzând asocierile în participație și altele, profitul a fost 6,3 miliarde de coroane, scăzând de la 6,7 miliarde, deci e o scădere e evidentă și toată lumea se întreabă ce se va face cu asta, dar dacă stai bine și te gândești, poate că nu e deloc o surpriză, dar contează pe termen lung, eu zic?

Cererea de vehicule electrice a tot scăzut, trebuie să spunem asta, dar nu e vina noastră, parcă din cauza lipsei de modele accesibile și a punctelor de încărcare care s-au lansat destul de lent, iar acum producătorii de mașini deja se pregătesc pentru efectele tarifelor din Europa și America asupra mașinilor electrice care vin din China, dar ce impact o să aibă exact, rămâne de văzut, dar nimeni nu pare să aibă un răspuns satisfactoriu.

Volvo
piața auto
Jim Rowan
marjă de profit
profit operațional
vehicule electrice
tarife europene

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles