Friday, May 24, 2024
HomeExterneUE Acuză Meta de Publicitate înşelătoare şi Manipulare Politică

UE Acuză Meta de Publicitate înşelătoare şi Manipulare Politică

UE Acuză Meta de Publicitate înşelătoare şi Manipulare Politică

Uniunea Europeană (UE) a lansat o investigaţie asupra platformei Meta, acuzând compania de publicitate înşelătoare şi manipulare politică. Comisia Europeană a atras atenţia asupra riscurilor pe care le prezintă comportamentele neautentice coordonate în spaţiul Uniunii Europene şi a subliniat importanţa protejării discursului civic, a proceselor electorale şi a drepturilor fundamentale.

Șefa Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a declarat că protejarea democraţiilor este esenţială şi că acţiunile împotriva publicităţii înşelătoare şi a manipulării politice trebuie să fie ferme. Investigations are focused pe modul în care Meta gestionează conţinutul politic, vizibilitatea acestuia, precum și disponibilitatea instrumentelor de monitorizare în timp real înainte de alegerile europene și cele din statele membre.

Meta se confruntă cu presupuneri privind neconformitatea cu prevederile legislative și cu lipsa unui instrument eficient de monitorizare a alegerilor și a conținutului civic al terților. Această investigație survine în contextul în care Meta a dezactivat instrumentul său de informații publice în timp real, CrowdTangle, fără să ofere o alternativă adecvată. Comisia susţine că mecanismele de semnalare a conţinutului ilegal din cadrul serviciilor Meta nu corespund cerinţelor legislative și nu facilitează accesul cercetătorilor la date esenţiale.

Investigaţia Comisiei se va axa pe mai multe aspecte, inclusiv reclamele înşelătoare şi dezinformarea, precum și modul în care Meta gestionează conținutul politic și transparența acestuia. Oficialii UE subliniază importanța disponibilității unui discurs civic în timp real și a unui instrument eficace de monitorizare a alegerilor de către terți, menționând importanța accesului la informații corecte și la instrumente de verificare a veridicității în perioadele electorale critice.

Comisia Europeană s-a angajat să evalueze riscurile implicate și a cerut Meta să coopereze în cadrul investigației, furnizând informaţii relevante fără întârzieri. UE a subliniat necesitatea ca Meta să implementeze măsuri eficiente pentru controlul conținutului în timp real și a invitat compania să ofere acces adecvat cercetătorilor, jurnaliștilor și funcționarilor electorali la instrumente de monitorizare.

Tags:

Meta, UE, Comisia Europeană, publicitate, dezinformare

RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

General

Recent Comments