Wednesday, May 14, 2025

“Tronsonul 2 Târgu Frumos – Lețcani al A8: Costuri, Structuri și Finanțare Europeană”

Economie si Financiar"Tronsonul 2 Târgu Frumos – Lețcani al A8: Costuri, Structuri și Finanțare Europeană"

Autostrada A8: Proiect de miliarde și promisiuni amânate!

Tronsonu 2 Târgu Frumos – Lețcani care-s 28,6 kilometri, are un cost estimativ de 5 miliarde lei, iar finanțarea datorită investitiției venit din fonduri europene, prin Programul Transport PT 2021-2027 ceea ce e normal, cumva, au spus reprezentanții CNIR, dar asta nu clarify foarte multe, nu-i așa?

a8

Potrivit informatiilor lor, da, este un proiect, cum ziceam, cu complexitate tehnica mare și provocări multe pentru constructori, pe traseu fiind prevăzute următoarele structuri importante numite, mai exact: 𝟑𝟑 𝐝𝐞 𝐩𝐨𝐝𝐮𝐫𝐢 𝐬̦𝐢 𝐩𝐚𝐬𝐚𝐣𝐞 (cu lungime totală de 7,8 km/cel mai lung pasaj 1130 de metri peste Bahlui, care e măricel, nu?), 2 tuneluri și 3 noduri cum ar fi Nod Podu Iloaiei, Nod Lețcani, etc.

Durata care e de realizare a întregului tronson 2 Târgu Frumos – Lețcani (28,6 km) va lua 46 de luni, cu 10 pentru proectare și 36 pentru execuție, deci nu-s puține.

Pentru asigura, da, știm că se vrea finalizarea în max 14 luni pentru segmentul autostrăzi care va fi o 𝐜𝐞𝐧𝐭𝐮𝐫𝐚̆ 𝐚 𝐥𝐨𝐜𝐚𝐥𝐢𝐭𝐚̆𝐭̦𝐢𝐢 𝐏𝐨𝐝𝐮 𝐈𝐥𝐨𝐚𝐢𝐞𝐢, CNIR, a trecut la acte, cumva, și a zis că va acorda punctaj suplimentar dacă constructorul se implică (cam cât se poate de tare) în prioritizarea segmentului 4 km limpede.

În contractu ăsta pentru lotul din A8, vor mai fi executate, inclusiv: Drum de Legătură cu 2 benzi cu DN 28 D care-i 5,23 km, Drum de Legătură cu 4 benzi, care-i 7,6 km, și 2 parcări de scurtă durată, un spațiu de servicii tip S 3, dar hai să nu uităm Centru de Întreținere și Coordonare- CIC ce-i necesar.

a8

Anunțu pentru licitație va fi vizibil în SEAP după, evident, publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, că deh, totul e transparent aici, nu-i așa?

Conectarea A3 cu A7 prin A8, prioritate a CNIR

Construirea tronsonului 1 Moțca – Târgu Frumos, adică cei 27 km din A8, și bineânțeles a tronsonului 2 Târgu Frumos – Lețcani, care hai să zicem că asigură legătura cu Iași la Autostrada Moldovei A7 și Autostrada Transilvania A3, reprezintă priorități despre care spun reprezentanții companiei.

Ei au adăugat, spun, că realizarea acestor două tronsoane devine o nevoie acută, mai ales că evoluția fluxurilor de trafic crește clar între Moțca și Iași, așa cum scrie și în tabelul alăturat, gramatical, desigur.

a8

Valorile de trafic sunt estimările realizate în documentația de specialitate care vine de la Studiul de Fezabilitate, dar se știe că nu toate estimările sunt corecte.

tronson 2 Târgu Frumos Lețcani
finanțare fonduri europene
proiect complexitate tehnica
durata proiectare execuție
punctaj suplimentar constructor
contract A8
licitatie SEAP
conectare A3 A7 A8
trafic estimari fluxuri

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles