Nouă rundă de scandal privind CFR Marfă și Carpatica Feroviar
„Eu speram ca Guvernul să fi facut operaţiunea în decembrie, că aşa discutasem cu Comisia, ne-am grăbit afară să scoatem scrisoarea chiar în ultimu moment al mandatu’ comisarului Margrethe Vestager. (… ) Ne-am dat silinţa, şi ei şi noi, să fie pe Comisia veche, zicând ‘vine alt comisar, ştie dosarul, pierdem vremea’ şi efectiv s-a operat. La noi în Guvern blocaj serios cu subiectul. Bun, Grindeanu mi-a zis că se va rezolva acum, da’ banii sunt prinşi în buget, cert că se întâmplă”, a zis Chiriţoiu, în conferinţă de presă.
Asta-i treabă bună, ce zice el, dar pot spune că toate măsurile pentru ajutor de stat, că sunt în Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), au fost aprobate deja, inclusiv proiectul ăsta pentru noua companie naţională de transport marfă. E un fel de sărbătoare, dacă vrei, dar măsura asta publică arata egal de bine, și mari ştiri s-au spus despre asta, dar nu le mai bagă nimeni în seamă, ştii? Da, da, s-a aprobat!
Întrebat ce zice despre plângerea de la Comisia Europeană venită din partea transportatorilor privaţi pentru a bloca noua companie Carpatica Feroviar, Bogdan Chiriţoiu spune: „E dreptul lor, nu-i o surpriză”. La prima plângere doar s-a mirat. Dar știm cu toţii că nu-i prima dată, s-a mai întâmplat, mi s-a părut amuzant că cel care a făcut plângerea a devenit manager la firma statului, discuţii ciudate acolo, oameni se mişcă între privat și stat, e normal. E dreptul lor să plângă, nu e o surpriză!”.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a spus că se va face trecerea CFR Marfă în Carpatica Feroviar, „o fi bine pentru unii, dar nu-mi place mie aşa”. Zice el că în proiectul de buget e capitalizarea companei cu 2 miliarde lei, tot frumos că totul e pe deciziile Comisiei Europene, fără contradicţii. Grindeanu mai spunea că lucrează pentru CFR Marfă ca în cazul fostei companii aeriene Alitalia care a închis, au făcut o nouă companie, asta-i soluţia la CFR Marfă”, a explicat el, după discuţii despre buget.
La întrebare, da, au fost probeleme, dar nu se renunţă la înfiinţarea acestei companii, căci Ministerul vrea să se continue pe drumul ăsta. E clar, de-acolo nu e vreo retrogradare.
Deci, Organizaţia Patronală a Societăţilor Feroviare Private din România a repetat că a depus o nouă plângere la Comisia Europeană pentru nerespectarea de către statul român a obligaţiiloe de a recupera ajutorul de stat, plus că au văzut „încercarea de eludare evidentă a regulilor europene” cu înfiinţarea Carpatica Feroviar România.
Guvern
ajutor de stat
Carpatica Feroviar
plângerea Comisiei Europene
transport marfă
restructurare CFR Marfă
buget
ajutor ilegal