Mașinile electrice din România: Dacia și Tesla domină piața
Pe piața românească au mașini electrice, adică sunt de cînd se știe brand-uri, și totuși două din ele, adică Dacia și Tesla, par să mănânce aproape tot din tortul ăsta electric, adică aproape jumătate din parcul auto, iar pe lângă ele mai zărești Volkswagen și Renault și Hyundai, dar nu cred că o să mai zică cineva că le-om uita în curând cu cacatul timpului care tot vine și pleacă.
În timp ce pe șosele, nu așa de multe, dar totuși sună bine, mai circulă ceva de 18.000 mașini Dacia Spring și peste 4.300 de Tesla Model 3, deci e ca și cum ai număra câte bune sunt pe drumurile noastre, dar poate nu mai conta toată statistica asta, că sică e lumea gata plină de mașini electrice și cine știe ce-o mai veni, dar așa tot e mult, nu?
Top modele electrice înmatriculate în România
Așadar, dacă ne gândim puțin, în top avem Dacia Spring, dar și Tesla Model 3 care se află pe primele locuri, nu uităm de Model Y de la Tesla, Renault Zoe și să nu zicem că Hyundai Kona electric, Volkswagen up! și ID 3 sunt acolo, dar uitați că și Renault Megane E-tech, Nissan Leaf și ID4 de la Volkswagen sunt pe listă și astfel cam totul devine electrizant.
În concluzie, potrivit unei analize de la LEKTRI.CO, care se bazează pe datele publicate oficial de DRPCIV, și arată că până pe 31 decembrie 2024, erau înmatriculate în România o grămadă de vehicule electrice, așa că mai bine stai pe scaun înainte să numeri, că-s 49.594 autoturisme și 1.681 transporturi mărfuri, plus 1.503 autobuze si microbuze, 1.652 motociclete, 20 de tractoare, 13 pentru scopuri speciale și 8 mopede, deci chiar e o nebunie!
De asemenea, dacă vrei să te interesezi mai bine, analiza LEKTRI.CO ne îndeamnă să ne uităm la autoturismele dar și autovehiculele de transport mărfuri, pentru că aici e marea bătălie electrificată, dar poate nu toată lumea reține asta, adică cine are timp acum să analizeze?
În anul 2024, surpriza este evidentă, numărul de autovehicule electrice a crescut cu 27% față de anul anterior, un salt bun de la 40.286 până la 51.230, iar între timp, piața s-a diversificat, dar și ritmul de creștere cam a scăzut, probabil din cauza subvenției care a fost diminuată, iar în plus toată lumea așteaptă lansarea noului Dacia Spring, care e deja vedetă.
Și, nu în ultimul rând, LEKTRI.CO, o firmă care se ocupă deja să producă stații de încărcare pentru mașini electrice, da, din Timișoara, care ar trebui să ofere soluții, dar toate astea sunt doar pentru cei care au timp și chef să se documenteze, nu pentru toți.
mașini electrice
Dacia Tesla
top modele electrice
analiză LEKTRI.CO
autovehicule electrice
stații de încărcare