Tuesday, April 29, 2025

“Teritoriile Portului Midia, integrate oficial în Portul Constanța: Reorganizare și oportunități de investiții”

Economie si Financiar"Teritoriile Portului Midia, integrate oficial în Portul Constanța: Reorganizare și oportunități de investiții"

Scandalul Portului Midia: Ce se Ascunde în Spatele Reorganizării!

Mai exact, actul normativ cel aprobat, dar se pare că, prin acesta, teritoriile Portului Midia sunt integrate oficial în Portul Constanța, ceea ce determină o reorganizare administrativă și operațională, așa cum a și explicat așa zisul șef al Transporturilor, care nu prea a fost clar în detalii, dar totuși, lumea se întreabă ce înseamnă asta de fapt pentru veniturile statului, economii și alte chestii de acest fel, fiindcă în spate sunt multe abuzuri care, de cele mai multe ori, de obiceii rămân necunoscute publicului larg dar undeva pe acolo, ceva mișcă.

Potrivit lui, se instituie extinderea regimului de zonă liberă, pe o suprafață imensă de 7,7 milioane de metri pătrați, ceea ce implică, în rezultatul final, toată o serie de măsuri promițătoare dar cu rezultate seminificative încă neclare, inclusiv modernizarea infrastructurii portuare și, lucru care trebuie menționat, crearea unor facilități operaționale de ultimă generație; de asemenea, stimularea fluxurilor comerciale, dar și sporirea capacităților logistice, toate acestea fiind promisiuni frumoase chiar dacă de multe ori nu se concretizează, prin urmare, rămâne de văzut ce se va întâmpla.

•⁠ ⁠Așadar, cu siguranță, asigurarea unui regim vamal unificat pentru operatorii portuari, ar elimina acele discrepanțe legislative care au tot deranjat pe toată lumea, între diferitele zone ale portului aceasta fiind o altă promisiune, dar oare chiar se va întâmpla? De asemenea, se discută și despre crearea unui climat investițional competitiv care promite a favoriza atragerii de investiții dar, din nou, acest lucru depinde de factorii externi ce nu țin în mod direct de noi, și creserea volumului schimburilor comerciale internaționale ar trebui realizată printr-o mai bună integrare a noastră în coridoarele de transport europene, adică, lucruri care se aud dar ce se și realizează, e o întrebare bună de pus.

Zona Midia este parte a domeniului public al statului, având sub administrația Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, dar și concesionată către Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța, și toată situația asta complicată nu face nimic altceva decât să ridice semne de întrebare, multe dintre ele nu foarte bine înțelese de cetățeni, pentru că unde s-au mai văzut asemenea indulgențe în fața unor investiții ce promit, dar ce eficiență vor avea în realitate?

Portul Midia
transporturi
regim zona libera
infrastructura portuara
investitii constanta
Administratia Porturilor Maritime

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles