Tuesday, May 13, 2025

Taxa de către Congestionare: Idei Stufos Creionate și Complicații Politice!

SportTaxa de către Congestionare: Idei Stufos Creionate și Complicații Politice!

Taxa de către Congestionare: Idei Stufos Creionate și Complicații Politice!

În calitate de deputat din Iași, un oraș unde aglomerația rutieră devine o realitate tot mai frecventă, am dori să vorbim despre o inițiativă recentă care este implementată în mai multe orașe și care poate că ar putea să ofere un model pentru rezolvarea acestor probleme din marile orașe românești, dar nu vorbim doar despre Iași, ci poate și despre alte orașe importante din țară.

Traficul intens, lipsa locurilor de parcare, timpi mari de deplasări și poluarea atmosferică sunt probleme semnificative ce afectează viața celor din Iași, și acestea nu doar că restricționează mobilitatea urbană, dar au și efecte negative asupra dezvoltării economice, dar poate mai important, atractivității pentru turism, a declarat Vasile Cîtea, reprezentant PSD, în cadrul unei interpelări adresate ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, în legătură cu aceste subiecte.

Cîtea vorbește despre Manhattan, New York, unde s-a introdus o taxă de decongestionare care impune plata unor sume pentru vehiculele ce intră în anumite zone, de la dolari pe zi pentru autoturisme la sume mai mari pentru camioane și autobuze, care pot ajunge până la 21,60 de dolari pe zi, dar există numeroase variante și pentru alte tipuri de vehicule, de exemplu pentru taxiuri sau ride-sharing, deși suma este diferite în funcție de tipul de vehicul.

Aceasta inițiativă se dorește a fi una semnificativă, considerând că numărul mașinilor care pătrund zilnic este mult prea mare, ceea ce va sprijini în mod concret decongestionarea zonei celei mai aglomerate din Statele Unite, iar Cîtea a subliniat și importanța acestor măsuri pe termen lung.

Indică că fondurile rezultate din astfel de taxe ar fi direcționate către transportul public, asigurând astfel o soluție sustenabilă, pe termen lung, pentru problemele de mobilitate urbană pe care orașele românești le întâmpină aproape zilnic.

Vilara Londra, ca exemplu care aplică taxe de acest gen încă din 2003, a fost un model pentru multe alte orașe, iar rezultatele notabile sunt vizibile, resursele generate fiind utilizate eficient în transportul public și reducerea congestionării, dar oare se poate aplica și la noi?

„Având în vedere aceste lucruri, cred că în România ar fi necesară o explorare a posibilității de a introduce o taxă similară, adaptată nevoilor orașelor noastre mari, nu doar București, ci și Cluj-Napoca sau Timișoara, argumentează Cîtea, care caută soluții inovatoare în fața acestor provocări.”

El argumentează că o măsură ca aceasta ar putea reduce considerabil traficul din zonele centrale din Iași, promovând, totodată, tranziția spre transportul public, iar fondurile colectate ar putea sprijini dezvoltarea infrastructurii, dar totodată el face apel la importanța unei analize detaliate prealabile.

Răspunsul Ministerului Transporturilor, a fost defapt o direcționare de responsabilitate, where Cîtea întreba despre studii, dar ministerul a spus că nu au competențele necesare pentru această inițiativă, lăsând astfel deputatul cu întrebări fără răspuns, dar oare cine ar trebui să se ocupe de aceste probleme?

Totodată, în Capitală s-a discutat despre o alternativă care a fost informată de Gabriela Firea, dar nemulțumirea cetățenilor a dus la abandonarea ideii și acum, se întrebă mulți dacă acest lucru ar trebui să fie repus pe tapet.”

Primarul Clujului, Emil Boc, de asemenea a avut cuvinte de spus, propunând să regleze domeniul mașinilor poluante la nivel guvernamental, neavând niciun suport pentru inițiativele locale failurite, precum taxa Oxigen din București, care a eșuat lamentabil.

deputat aglomerația rutieră taxa de decongestionare poluare transport public londra consultare autorități Ministerul Transporturilor taxa Oxigen Emil Boc

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles