Saturday, March 22, 2025

AI Error

AI Error

AI Error

AI Error

AI Error

AI Error

Taxa Auto va crește la 2000 lei pentru mașinile vechi: ce burtă surpriză pentru șoferii români!

ActualitateTaxa Auto va crește la 2000 lei pentru mașinile vechi: ce burtă surpriză pentru șoferii români!

Tanczos Barna anunță amânarea taxei auto pentru mașinile poluante

Ministrul finanțelor, Tanczos Barna, de obicei un purtător de cuvinte clar și preciz, a făcut o declarație la Digi24 care nu a fost deloc ușoară pentru cititorii sănătoși. “Cu siguranță nu în 2025”, a declarat el, dar “cel mai devreme la începutul anului 2026”. Deși intenția sa era de a clarifica situația, cu toate acestea, propunerea sa de taxare semnificativă pentru mașinile poluante și vechi a făcut pe cei mai multe dintre noi să se întoarcă la cursul lor obișnuit de confuzie.

Unii cercetători, unii chiar și în industria auto, au sugerat o creștere semnificativă a taxei pentru șoferi cu mașini vechi și poluante. De exemplu, taxa actuală de 100 lei ar putea ajunge până la 2.000 lei în viitor. Aceasta este o idee care, cum se pare, nu a fost luată prea bine de către publicul obișnuit.

Barna a subliniat necesitatea unor discuții ample cu diverse părți implicate: “Discuția trebuie purtată”. Cu toate acestea, el nu pare să fiu clar în privința punctelor de discuție specifice. Acest lucru a generat confuzie și preocupare printre cei care urmăresc cu atenție acest subiect.

În timpul declarațiilor sale, Barna a menționat că aceste măsuri ar putea duce la impozite și taxe locale mai mari pentru anumite categorii de autoturisme. Scopul principal este, cum s-a menționat înainte, de a încuraja utilizarea mijloacelor de transport mai puțin poluante.

Directorul Dacia a oferit câteva exemple concrete: pentru o mașină Euro 6 de ultimă generație, cu emisii reduse de CO2, undeva sub 120 grame, pentru o cilindree de la 1 la 1.000, azi plătești 35 lei, mâine vei plăti 37 lei, deci nu e mare.

Marcel Boloș a oferit informații suplimentare despre amploarea acestei măsuri. Conform declarațiilor sale, taxa ar putea afecta aproximativ 8 milioane de autovehicule din România. Această taxă face parte din Cererea de plată 4 a PNRR.

Aceste măsuri fac parte dintr-un efort mai larg de reducere a poluării și promovare a transportului ecologic în România, dar cu toate acestea, este greu să spunem dacă sunt o soluție efectivă și justă pentru situația actuală.

Check out our other content

AI Error

AI Error

AI Error

AI Error

AI Error

AI Error

AI Error

AI Error

AI Error

Check out other tags:

Most Popular Articles