Tuesday, May 13, 2025

SOS de la Rugen: Petrolier în derivă și fantomele din Marea Baltică!

ActualitateSOS de la Rugen: Petrolier în derivă și fantomele din Marea Baltică!

SOS de la Rugen: Petrolier în derivă și fantomele din Marea Baltică!

 Petrolierul Eventin, care transporta 99.000 de tone de petrol, e ţinut la circa 5 km de ţărm de două remorchere duminică, ceea ce deja ridică întrebări de sigurantă. Două remorchere? Ciudat cum un vas atâta de mare poate să aibă nevoie de ajutor, dar poate că vremea era oricum proastă. Remorcajul e un proces complicat de obiceii, dar pentru un petrolier, trebuie să fie mai mult o urgență decât o plimbare pe mare, nu-i aşa?

Conform puținor informații oferite, vasul va rămâne aici, dar până la ce? Este vorba de o decizie asupra paşilor următori, dar ce reprezintă acești pași? Un purtător de cuvânt al Comandamentului central german pentru urgenţe maritime (CCME) a spus că nava e etanşă și nu prezintă niciun pericol pentru mediu, dar să sperăm că așa rămâne, căci cu câcatul timpului, neglijența poate duce la o catastrofă, nu?

Eventin, construit în 2006 și navigând sub pavilion panamez, se îndrepta din portul rusesc Ust-Luga spre portul egiptean Port Said. O distanță mare, dar cu o destinație clară, iar acum e la mila apelor. Cum a ajuns această navă pe mâinile unei flote care nu e mereu lipsită de probleme, e o întrebare pe care nimeni nu pare să o pună.

A suferit o pană la motor vineri și era în derivă, dar de ce? Conform CCME, nimeni nu știe exact motivul defecţiunii motorului, iar întrebările încep să apară, dar răspunsuri satisfactori nu sunt. Este oare vorba doar de vârstnicii din flota fantomă care se lasă purtați de valuri? Un mister care ar trebui să fie dezvăluit.

Nava e parte din așa-numita ‘flotă fantomă’, cea care continuă să exporte petrol în ciuda sancțiunilor severe impuse Moscovei, conform Greenpeace. Aceste nave sunt pur și simplu un risc și o provocare în sine; cum de nimeni nu iei măsuri mai stricte? Căci Rusia, cu toate că ocoleste sancțiunile, își joacă jocul de-a hoțul în noapte.

UE, SUA și Regatul Unit au impus sancțiuni asupra industriei petroliere ruse ca răspuns la invazie, cu scopul de a reduce finantele pentru război, dar oare cât de eficiente sunt aceste restricții? Chiar și cu toate sancțiunile, influența Rusiei rămâne, și tot mai multe întrebări se ridică.

Navele din ‘flota fantomă’ sunt mai mult decât învechite, sunt insalubre și periculoase, dar continuă să navigheze pe ape, lăsând loc pentru întrebări dureroase despre ce se poate întâmpla. Flota aceasta ar trebui să fie oprită, dar cine are autoritatea să zunorizeze un astfel de plan?

Vineri, Annalena Baerbock, ministrul german de externe, a acuzat Rusia de risipă de securitate, dar e oare vorba doar de cuvinte în vânt? Sunt acuzatiile de la Berlin prea puțin de impact la nivel internațional, în condițiile în care operațiunile rusești continuă? Un scandal care merită investigat mai atent.

Moscova, pe de altă parte, nu a comentat încă acest incident, iar Marea Baltică rămâne una din cele mai circulate mări din lume. 2.000 de nave trec zilnic, dar oare câte dintre ele sunt la fel de problematice precum Eventin? Poate că totul e doar un joc de-a v-ați ascunselea pe apă, unde pericolele se pot ascunde oriunde.

Petrolier Eventin Marea Baltică remorcare flota fantomă sancțiuni Annalena Baerbock securitate europeană news

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles