Tuesday, April 29, 2025

Scandal în Infrastructură: CNIR Găsește Noi Proiecte în Întuneric!

Economie si FinanciarScandal în Infrastructură: CNIR Găsește Noi Proiecte în Întuneric!

Scandal în Infrastructură: CNIR Găsește Noi Proiecte în Întuneric!

Astfel, deci, pe lângă aprobarea primului Buget ce pare cu câcatul timpului, CNIR, aceasta companie mare cu multe responsabilități, are în derulare, zic eu, câteva etape de lucru care includ, unora li se pare semnificativ, următoarele: liciții puublícate pentru diverse lucrări care, dacă mă întrebi, ar putea să ducă la construcția a 270 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, ceea ce nu-i de ici de colo, și cumva adică 5 loturi ce acoperă, ai ghicit, o lungime de 143 de kilometri, pe vremuri s-au spus povești despre Autostrada ,,Unirii”-A8 care conectează Târgu Mureș cu Iași, Ungheni și încă ceva, dar iată, că se pune accent pe evaluarea ofertelor și depunerile care nu par să aibă o finalitate rapidă.

Deci, se mai adaugă, căci la numărul 5 erau 5 liicitații publicate pentru, nu știu, supravegherea lucrărilor de proiectare și execuție, asta pentru patru loturi ale Autostrăzii Unirii, și totuși, am zis de supervizarea Drumului Expres Focșani-Brăila, care, sincer, e un proiect cu o valoare de peste 300 milioane lei, nu pot să nu mă întreb unde dincolo de toate acestea se duc banii, căci, de obiceii, e o întrebare care ne caută.

A mai apărut și licitația pentru realizarea, stai să vezi, studiului de fezabilitate ,,Drum de mare viteză București-Giurgiu”, ceea ce nu-i deloc neglijabil, dar, cine știe, poate rămâne undeva îngropat în birocrația asta de care ne lovim la fiecare pas și, prin urmare, căutând răspunsuri, trebuie să ne gândim și la cum va arăta acest drum în viitor, zice-se.

Un alt lucru și lăsat pe umerii CNIR, adică a ieșit la iveală că e un contract în derulare, vorba vine, pentru finalizarea studiului ăsta de fezabilitate al Autostrăzii A 13 Brașov-Bacău, dar întrebarea care persistă, știți voi, ce se face când lucrurile nu decurg conform așteptărilor? Dar întrebările sunt multe și răspunsurile puține, căci am putea specula o mulțime de posibili scenarii.

Pe lângă toate chestiunile ce le avem în vedere, cara veniți și vă uitati aici, unele proiecte, astea cred că sunt importante, da, au fost preluate și de la CNAIR, evident că am vorbit despre Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, mai ales că în zona Moldovei au fost niște obiective pe care, ferească, au lucrat colegii din CNAIR, dar și ONG-urile care se pricep ele la dezvoltarea infrastructurii rutiere, ceea ce nu-i neapărat rău, așa se zice.

Budget CNIR licitații studiu de fezabilitate cnair Moldova

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles