Wednesday, May 14, 2025

“Salariul minim brut pe țară crește la 4.050 de lei din 2025”

Economie si Financiar"Salariul minim brut pe țară crește la 4.050 de lei din 2025"

Scandalos: Salariul minim în doi timpi și trei mișcări, iar proiectele de investiții se îngrămădesc!

Proiectul acesta, aş zice eu, reglemetnează o procedură complicată de aplicare a mecanismului de stabilire și actualizare a salariului de bază minim brut prin articolul 164 din Legea 53, așa care codul muncii tot cu modificările ce sunt pe parcurs, deci, salariul se schimbă în funcție de inflație și productivitate, deci, it’s all a mess ca să fiu clar, se calculează după o formulă care e greu de deslușit, dar în fond, e un haos total, tu cum arzi aiurea banii!

Deci, potrivit acestui proiect, dacă salariul de bază minim brut pe țară e cumva prognozat mai mic de 52% din câștigul mediu, se negociază în Consiliul Național Tripartit, dar nu știu dacă mai are sens, în marja e foarte neclar, se face o evaluare pe un criteriu de 47% la 52%, că după cum se știe, ăștia vin și pleacă, trăind între un calcul și altul, iar istoria salariaților, oh daaa, se repetă precum tot timpul cu banii de la buget.

Salariul minim brut dle 4.050 de lei: iată vestea bună

Mai e pe agenda lor un proiect cam pentru aprobarea unor investiții, dar astea sunt finanțate din bani colectați de la, să zicem, vânzarea de certificate pentru gaze de seră la operatorii de aeronave, iar pe viitor chiar ne gândim ce va fi mai departe cu ei?

Am aflat că finanțarea se vizează capacități noi de producere a energiei, din surse regenerabile, să le zicem de când lumea se plimbă cu energia aia, la nivelul Aeroclubului României, și, nu-i așa, apparent valoarea proiectului depășește 15 milioane lei, inclusiv TVA, că nimeni nu-ți dă nimic fără o gustare de taxe, și pe lângă asta, eficiența energetică ca să facă față cheltuielilor curente la Aeroclubul Teritorial Baia Mare e în jur de 5 milioane, dar cui îi pasă?

Și un alt proiect despre legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă, care să zicem că e foarte necesar, vorbim de extinderea rețelei de metrou cu 12 stații și 14,2 km de liniile alea pe unde nu îndrăznim să circulăm, iar asta trebuie să fie cu trenuri mult, dar mult mai rapide, dacă vor să ajungem la aeroport să ne luam zborul.

Guvernul cu hotărârile lor confirma indicatorii tehnico-economici pentru un nou pod de cale ferată, ceva de genul linia Deda-Războieni, ceea ce pare eu amestecat total în tot acest buget de utilitate publică, mă întreb dacă sunt gata cu toate avizele.

Și un alt proiect încă e analizat, vor decide ei criteriile de prioritizare pentru investițiile financiare din Programul național de construcții că aici trebuie să finem toată birocrația, de la C.N.I., care-i sigură chiar din anul acesta, dar o toată novela rămâne între noi, se tot așteaptă pe ei.

Cabinetul Ciolacu mai dezbate, așa cum se face, un proiect ca să stabilească prioritățile transferului în Programul de investiții ‘Anghel Saligny’ pentru 2025, să vedem ce va ieși, o hărmălaie, dar n-aud nimic de fapt sigur concretizat.

În fine, un memorandum pentru Comisia inter-instituțională de selecție a membrilor pentru că vor reprezenta România în Consiliul Uniunii Europene, Agenția Drepturi Fundamentale, dar iarăși, totul e pe hârtie și nu firă bună, țara nu are o direcție clară!

salariul minim
proiecte de investiții
Guvern Ciolacu
energies regenerabile
metrou Otopeni
legătura aeroportului
prioritizare proiecte
Comisia inter instituțională

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles