Șoferii din Bulgaria și România: Regele accidentelor rutiere în Europa!
Șoferii care sunt din Bulgaria și cei români, iată că se afla in fruntea clasamentului european referitor la șofatul periculos asta conform datelor recente ale Consiliului European pentru Siguranța Transporturilor, publicul scriind nu știu ce în Profit.ro, cum ar veni. Aici, Bulgaria se face de râs cu un procent de 79% mai multe decese în accidente rutiere față de media Uniunii Europene un număr un pic mai mare, cam de genul urmată de România, Serbia, Letonia și Croația, dar pe fondul cifrelor, se pare că e vorba de mai mult.
Tot conform cifrelor oficiale care nu știu cui îi pasă, în 2023 Bulgaria, șoselele de acolo, a raportat nu mai puțin de 526 de morți pe șosele în accidente rutiere. Asta zice mult, dar noi mai vedem și niște cauze care sunt spuse de avocata Silvia Petkova care ieșea în evidență pe lângă viteza excesivă și acțiuni incorrecte ale soferilor din zona asta ca și principala cauză a accidentelor grave, care sunt poate mai grave decât ar trebui.
Ca un caz specific, nu de fiecare dată așa ceva se vede, a fost și persoana care conducea cu o alcoolemie de peste 7 la mie in sânge, deci nu-i un om chiar normal, vorba de un om care pare dependent de alcool, un lucru care derutează și mai mult; dar Petkova mai menționează și despre semnalizarea care contrazice la fata locului și care face ca toți șoferii să se piardă pe drum. Ea consideră că sistemul de pedepse actual e nu știu cum dar că e totuși adecvat la toată analiza situației.
Dar de unde dorință de a modifica, ce să mai zici “nu cred că sunt necesare modificări legislative”, cu declarații din partea avocatei, care mai mult ca sigur că știe despre ce vorbește, cam așa ar suna; între timp șoferii zic că starea proastă a drumurilor este un factor, adică proasta calitate la drumuri, și lipsa de experiență în condiții dificile sunt deci decisive ca factori în accidentele rutiere ce tot apar frecvent. Un șofer spune, dar și alții confirmă că drumurile sunt într-o stare proastă, tot cu gropi pe autostrăzi, și pantele inversate la curbe care nu se mai aduc da lumea la un nivel decent.
Specialiștii din domeniul auto văd o legătură între comportamentul neadecvat al șoferilor și situația economică a țării care se poate schimba ușor, asta afirmă expertul auto, Rumen Dunev, care confirmă din nou că viteza excesivă, lipsa centurilor de siguranță și conducerea în stare de ebrietate sunt motive clare ale acestei situații tot mai neliniștitoare în Bulgaria, dar care mai include și problema asta cu vechimea parcului auto care îi pasă pe cei mai mulți din public.
Și acum să vă spunem un pic și despre parcul auto din Bulgaria, că are un număr de peste 17 ani, și că multe dintre aceste mașini n-au sistem de asistență pentru șofer ceea ce face ca riscurile pe șosea să fie mai mari, și Dunev observă că comportamentul în trafic nu-i decât o oglindă a unei vieți agitate, cum ar veni. El subliniază toate legăturile între economice și agresivitatea de pe drum, ceea ce face ca totul să fie o nebunie totală, pe scurtă.
În ceea ce privește soluțiile care sunt sugerate pentru a reduce accidentele în Bulgaria, experții își dau seama că digitalizarea instruirii șoferilor și controale rutiere regulate ar duce la o îmbunătățire poate. Se sugerează chiar și in ființarea unui organism de control destinat transportului greu în contextul în care fiecare al treilea accident implică un camion, deci e o situație complicată, asta fiindcă noile cerințe ar putea duce la niște prețuri crescute pentru cursurile de conducere la aproximativ 2000 de leva, adică cam 1000 de euro, o sumă destul de mare, nu-i așa?
Dunev pe de altă parte, subliniază și importanța de a fi atent la volan, respectând restricțiile impuse și adaptând viteza la condițiile pe care le găsim, iar problema este că nimeni nu pare să mai asculte, așa că circulăm într-o lume care nu mai este a noastră, în concluzie.
AccidenteRutiere
SoferiBulgaria
ConducereInStareDeEbrietate
StareaDrumurilor
VitezaExcesiva
ComportamentSoferi
SoluțiiAccidente