Saturday, July 20, 2024
HomeActualitateRevolutionarea Educației în România: Impactul Tehnologiei în Învățare

Revolutionarea Educației în România: Impactul Tehnologiei în Învățare

Revolutionarea Educației în România: Impactul Tehnologiei în Învățare

În era digitală în care trăim, educația se află în fața unor provocări majore în România. Un aspect semnificativ îl reprezintă îmbătrânirea cadrelor didactice, cu aproximativ jumătate dintre profesori urmând să iasă la pensie în următorii 10 ani. Cu toate acestea, foarte puțini tineri aleg să urmeze cariera de dascăl, ceea ce amplifică deficitul de personal tânăr din sistemul educațional.

Dar nu doar corpul profesoral este afectat de îmbătrânire, ci și metodele tradiționale de predare. Tehnologiile moderne sunt adesea considerate o amenințare în loc să fie văzute ca instrumente esențiale ce pot revoluționa procesul de învățare, devenind mai eficient, plăcut și captivant pentru elevii noilor generații.

Cu toate acestea, soluții moderne precum platformele de e-learning ce utilizează Inteligența Artificială și Realitatea Augmentată pot oferi răspunsuri la aceste provocări, schimbând paradigma educațională tradițională.

Optimizarea Timpului de Pregătire și Eficiența Didactică

În contextul redus al resurselor umane din domeniul educațional, eficientizarea timpului dedicat pregătirii devine esențială. Un profesor petrece în medie 11 ore săptămânal în activități de pregătire. Cu ajutorul Inteligenței Artificiale, acest interval ar putea fi redus la 6 ore săptămânal, permitându-le cadrelor didactice nu doar să își aloce mai puțin timp pregătirii, ci și să îl utilizeze mai eficient pentru planificarea lecțiilor și adaptarea acestora la nevoile specifice ale elevilor.

Conform unui studiu McKinsey în colaborare cu Microsoft, până la 40% din programul de lucru al profesorilor ar putea fi automatizat cu tehnologia actuală, evidențiind potențialul soluțiilor bazate pe tehnologie în educație.

„Țara noastră se confruntă cu o iminență problemă legată de resursele umane din sectorul educațional. Pentru a contracara această amenințare, este crucial să analizăm activitățile repetitive ale profesorilor și modalitățile în care putem să îi eliberăm de aceste sarcini. Cadrele didactice trebuie să devină mentori implicați, să stimuleze creativitatea intelectuală a elevilor și să le inspire curiozitatea față de lumea înconjurătoare. Restul activităților repetitive ar putea fi preluate mult mai eficient de către platformele de e-learning ce utilizează Inteligența Artificială”, subliniază Gabriela Carata, Director de Produs în Educație la High-Tech Systems & Software.

High-Tech Systems & Software dezvoltă mindclass, o platformă de e-learning inovatoare ce se bazează pe tehnologii de vârf, cum ar fi Inteligența Artificială și Realitatea Augmentată, adresându-se atât mediului educațional, cât și celui corporate.

Inovația în Instruirea Corporate și Accesibilizarea Cunoașterii

Deficitul de resurse umane nu reprezintă doar o problemă pentru sistemul public de învățământ, ci și pentru mediul corporate, unde accesul la traineri și costurile aferente reprezintă obstacole în calea dezvoltării continue. În același timp, activitățile de training tradiționale pot perturba activitatea unei companii sau a unui departament, determinând managerii să se gândească înainte de a propune soluții interne.

Platformele de e-learning vin în întâmpinarea acestor provocări, oferind acces rapid la traineri de elită, eliminând necesitatea de a acoperi costuri suplimentare cu deplasările și cazarea acestora. Un program de instruire online poate fi urmat de oriunde și oricând, utilizând dispozitive precum telefonul, tableta sau laptopul. Caracteristicile de gamificare ale platformei mindclass transformă experiența de învățare într-o activitate captivantă pentru cursanți.

mindclass este deja utilizată cu succes de companii de renume precum grupul Dr. Max, PRO TV și de instituții publice din România, incluzând Curtea de Conturi.

Impactul Inteligenței Artificiale și Realității Augmentate în Procesul de Învățare

„Prin intermediul serviciilor noastre de dezvoltare de conținut ce folosesc Inteligența Artificială, transformăm materialele educaționale scrise în video-uri premium, cu posibilitatea de a fi verbalizate în majoritatea limbilor existente. Utilizând elemente de Realitate Augmentată, conținutul educațional devine interactiv, iar cele peste 750 de cursuri disponibile pe platformă asigură o diversitate extinsă în funcție de obiectivele de business ale companiilor și de interesele utilizatorilor.

Monitorizarea progresului studenților oferă profesorilor și companiilor date esențiale pentru evaluarea și îmbunătățirea constantă a proceselor de instruire și a materialelor educaționale”, explică Gabriela Carata.

În concluzie, integrarea noilor tehnologii în educație poate reprezenta soluția ideală pentru optimizarea programului didactic al profesorilor și a trainerilor, oferind în același timp o experiență de învățare îmbunătățită pentru cursanți. Tehnologia evoluează rapid, iar sistemul educațional trebuie să se adapteze pentru a rămâne relevant și eficient în pregătirea noilor generații de profesioniști.

„Tehnologia actuală schimbă paradigma educației. Fiecare entitate implicată trebuie să fie pregătită să abordeze aceste transformări, iar platformele de e-learning ce utilizează tehnologii emergente reprezintă soluția optimă pentru a asigura alinierea învățământului cu progresul tehnologic”, conchide reprezentanta mindclass.

TAGS:

educatie, tehnologie, Inteligența Artificială, Realitatea Augmentată, e-learning
RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

General