“`html
Volvo Shock Alert: Centura de Siguranță Multiadaptivă Salvează Vieți, Dar Cepreații?!
Super tehnologia, sau mai bine zis, o tehnologie supradimensionată, noua centură de siguranță multiadaptivă, care se va monta pe viitorul Volvo EX60 complet electric, promite minuni în protejarea ocupanților, se zvonește că ar putea, prin, să se adapteze, dinamic, la diferite condiții din trafic și nu numai, adică la fiecare persoană, uh, wow?! Aceasta pe scurt, va analiza datele în timp real din senzorii ai mașinii, dar oare sunt și datele personale inclusiv cele de la senzorii ce ne urmăresc, sau mai bine zis, știm noi ce?!
Se vehiculează că această centură, conform afimațiilor Volvo, poate să ia informații de la diferitele tipuri de senzori, de exemplu, cei interiori și exteriori, deci o protecție personalizată, dar oare protecția chiar e garantată? Adică are șanse că în figurele de înălțime, greutate, și alte alea să ne facă să ne simțim mai în siguranță? De exemplu, un șofer mai robust ar putea fi acoperit mai bine, dar ce se întâmplă cu pasagerii, de mici dimensiuni? Acolo riscurile pot fi variate care nu merită neglijate.
În cazul unui accident s-ar zice că protecția funcționează, dar cine poate controla un accident?! Un coleg pasager, micuț ar putea simți mai puțin impact, iar unul de talie mare, eh, va fi protejat, dar uau, ce face centura asta care se bazează pe datele de limitare a sarcinii, dar oare efectiv sunt soluții?!
Bazându-se pe o bază uriașă de cercetare, Volvo susține că a reușit o somită inovație în siguranță, dar oare știm noi care sunt statisticele reale? “Acesta este un proiect ambițios creat să salveze vieți” zice Asa Haglund de la Volvo Cars, dar este oare așa simplu? Aceasta centură, spune cenușa durerii, ar putea schimba paradigmile, dar să ne întrebăm, oare nu sunt mai multe chestiuni ce trebuie reglate?
Cu toate aceste cifre cu zeci de mii de accidente, informații strânse de-a lungul a cinci decenii, Volvo totuși se laudă cu faptul că are cunoștințe unice, în schimb, cine va garanta viabilitatea acestor date și cum se va adapta legislația la nou în fața metodelor inovative de protecție a persoanei, huh?!
Deci, centurile clasice aveau un sistem de control al forței aplicate corpului, dar întrebăm noi, ce va face noua tehnologie cu cele 11 setări posibile? Va însemna oare mai multe opțiuni sau mai multe confuzii în rândul utilizatorilor? De ce să ne bazăm pe un sistem electronic care analizează totul în câteva fracțiuni de secundă, când ar putea, sau nu, să fie variate neprevăzute?
Ceea ce se știe însă, este că Volvo vine cu un nou sistem de siguranță, care sperăm nu va avea erori de tip human! Totul face parte dintr-un ecosistem de siguranță mai mare, dar știm noi cum se conectează toate acest?”
“`