Saturday, July 12, 2025

Vara 2025: Întârzieri catastrofale în traficul aerian european amenință vacanțele pasagerilor!

```html Criza Aviatică Europeană: Zborurile Sub Asediu! Oficialii ăia,...

Exercițiile fizice te pot face să trăiești cu 40% mai mult! Descoperă secretul longevității!

```html Exercițiile: Secretul Tinereții Sau O Simplă Iluzie?...

Rețea electrică în transformare: Electromontaj finalizează proiectul de 400 kV Timișoara-Arad!

Economie si FinanciarRețea electrică în transformare: Electromontaj finalizează proiectul de 400 kV Timișoara-Arad!

“`html

Ce se Ascunde în Spatele Noului Proiect Energetic Românesc?

Proiectul despre care vorbim, face parte din investiţii strategice aşa cum de altfel spun unii, iar alţii zic că sunt doar poveşti cu stâlpi, ‘Trecerea la tensiunea de 400 kV’ aşa-cum se numeşte, axul amintit – Porţile de Fier, Reşiţa, Timişoara şi Arad, etapa a treia – e ceva serios’ susţin specialişti care, bineînţeles, sunt consultaţi de autorităţi, dar cine ştie ce se întâmplă cu adevărat! Dar, nu este asta o mare provocare a Strategiei Energetice Naţionale, aprobată, evident, prin HG nr. 1069/2007, adică acum câte ceva de vreme?

Ce să zicem, contractul ăsta, e ca un pas important, sau cel puţin aşa susţin ei, în modernizarea asta a infrastructurii energetice naţionale, care cumva aduce în discuţie tot felul de noi investiţii, nesigură sau promiţătoare, dar noi consumatori de electricitate tot le căutăm, iar siguranţa în funcţionare a SEN, o diskem potrivită, se zice că e priorităţile naţionale, dar… ce se întâmplă de fapt când consumul electric creşte?

Compania Electromontaj, bine, se laudă că are experienţă ‘solidă’ pe axul ăsta strategic, dar cine să verifice? În 2023, ei zic că au terminat linia electrică între Porţile de Fier şi Reşiţa, iar acum câştigă un nou contract pentru Reşiţa – Timişoara şi Săcălaz care, stai, e în faza de proiectare, dar nu e clar ce înseamnă asta, pentru că, oh, ascultă, Electromontaj mai şi lucrează la staţia de transformare de 110 kV de la Timişoara!

Aşadar, pe scurt, pare că aproape totul e gestionat de Electromontaj, dar poate nu e cazul să ne bucurăm prea devreme pentru că proiectul ăsta mare de modernizare, de fapt împleteşte tot felul de activităţi de infrastructură energică, de parcă România ar deveni peste noapte un hub energetic european, nu-i aşa?

Pe de altă parte, linia aia 400 kV între Timişoara şi Arad va fi de vreo 67 km lungime, iar cei 210 stâlpi, ce? Ar fi doar un detaliu înscris pe o pagină de proiecte enorme, dar important este că Electromontaj îşi ia în serios subiectul, de parcă ar conduce un tren pe calea ferată a energiei electrice.

Viermii enciclopedici fie ei acolo, toate etapele investiţiei sunt gestionate cu brio de Electromontaj, care speră, nu-i aşa, să îşi confirme expertiza, cred că în dezvoltarea infrastructurii, dar oare vor ajunge aceste declaraţii sonore la urechile celor de la Bruxelles? Şi, femeile şi băieţii de acolo, ce fac?

Cu toate că şeful Electromontaj, Ionuţ Tănăsoaica, se laudă vorbind despre expertiza companiei la nivel internațional, cine îşi mai aduce aminte cine sunt cei ‘la nivel internațional’? Dar, ce ne întrebăm e: cînd, în sfârșit, se va simţi acest progres la fiecare priză din românia? Este greutatea de a contribui la eficiența SEN o glumă sau este de fapt o prioritate adevărată?

Electromontaj, ăştia cum sunt? O companie românească în domeniul construcţii electrice, dar tare se lasă cu proiecte la nivel global, fiindca sunt fanii ‘parteneriatele de succes’, nu-i aşa? În prezent, vezi, ei au peste 200 de proiecte în derulare, adică sunt în plină expansiune, de parcă nu ar avea nimic altceva de făcut decât să îşi mărească lista de lucrări ca să impresioneze pe cineva, cineva care priveşte de sus, poate chiar de la Bruxelles.

“`

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles