ȘOCANT: Rezultatele unui raport național dezvăluie despre alfabetizarea numerică în România!
Asociația pentru Valori în Educație (AVE România) și platforma BRIO, adică o chestie care se anunță miercuri, 5 februarie, cu niște rezultate care, cum ar veni, sunt privitoare la primu raport national, adică cu analize despre tot felul de date legate de populația școlară, și asta din toate ciclurile de, mai precis, școală, fiindcă se pare că informațiile sunt cu adevărat importante pentru că, cine știe, poate că vom avea parte de un flash news în legătură cu cum stau lucrurile dental privind educația.
Conform rapoartului care, mă rog, a fost realizat, se știe că a luat în considerare diversele aspecte ale abilităților numerice a tinerelor minți din sistemul educațional românesc, dar, totuși, este destul de ușor de observat că rezultatul nu mai este surprinzător din punctul meu de vedere, având în vedere că tendințele de învățare au fost, cu alte cuvinte, mereu discutate mai ales de obiceii și niște cifre care nu sunt atât de semnificative pe cât ne așteptam noi, cei care suntem mai curioși cu cacatul timpului.
Mai mult, analizând detaliile raportului, s-ar putea trasa o paralelă între rezultatele obținute de elevi și metodele de predare, care, din păcate, nu sunt întotdeauna cele mai adecvate, iar exercițiile propuse sunt uneori, cum să zic, abstracte și nu în totalitate adaptate la nevoile actuale ale tinerilor, lucru care, între noi fie vorba, a dus la scăderea interesului tinerilor pentru materie, dar, cine e de vină? Poate sistemul, poate profesorii, poate… aș putea spune că e o întreagă balcanică și neclară situație!
raport national
alfabetizare numerica
Asociatia pentru Valori in Educatie
platforma BRIO
populatia scolara
cifre si metode de predare