Wednesday, May 14, 2025

“Protest al dealerilor auto din Ploiești: RAR clarifică că certificatul Auto-Pass nu este obligatoriu pentru vânzarea mașinilor”

Actualitate"Protest al dealerilor auto din Ploiești: RAR clarifică că certificatul Auto-Pass nu este obligatoriu pentru vânzarea mașinilor"

Protest cu Cacatu’ Timpului! Comercianții din Ploiești Strigă într-o Mare Nebunie Birocratică!

Recent, comercianții de mașini din Ploiești au protestat cu îndârjire față de amenzile care le-au fost date de către autorități, din cauza întârzierilor legate de obținerea documentului RAR Auto-Pass, deci acești comercianți, cu nemulțumiri și strigăte, au reușit să atragă atenția Registrului Auto Român care a oferit o clarificare, potrivit uneia din sursele de informare, iar ce să mai spunem, conflictele s-au intensificat cu fiecare zi ce trecea.

„Auto-Pass”, a spus RAR, nu este necesar pentru vânzarea vehiculelor, însă acest lucru contrazice diversele declarații anterioare care au dus la confuzie și destule sancțiuni plătite de dealeri auto care pretind măsurile de protecție economică, așadar, totul pare a fi o mare bagatelă, un adevărat haos pe piață.

Joia trecută, comercianții din Ploiești s-au adunat la sediul SPFL ca să strige împotriva amenzilor între 400 și 1.600 lei primite pe nemerit, și au fost frustrați din cauza întârzierilor grele și birocratice care par să-i facă pe comercianți să simtă că sunt prinși într-o rețea de inutilitate, plină de hârțogăraie ce afectează semnificativ activitatea de zi cu zi.

Pe lângă toate astea, oamenii aceștia au demonstrat că doresc o schimbare urgentă, cerând RAR-ului, Ministerului Finanțelor să vină să pună piciorul în prag și să clarifice ce și cum cu legislația existentă, iar nemulțumirea e de înțeles, pentru că, în aceste condiții de nesiguranță, comerțul cu mașini second-hand devine o activitate nesigură.

După întâlnirile cu Simona Dolniceanu, directorul SPFL, s-a ajuns la concluzia că e nevoie de unele clarificări de la autorități care, evident, nu par să fie foarte prompt, ceea ce lasă loc de speculații și, nu-i așa, tot felul de zvonuri pe piață.

În fața acestor proteste RAR s-a văzut nevoit să ofere mai multe detalii, Cristian Bucur a explicat că rolul lor se reduce doar la limitate aspecte tehnice, vizând siguranța vehiculelor, protecția mediului și tot așa, lăsând impresia că problemele comercianților sunt secundare și chiar irelevante.

RAR a comunicat și că certificatul Auto-Pass, de fapt, e mai mult un instrument informativ, ceea ce știrbește din prioritatea pe care mulți o consideră urgentă, iar existența sa nu pare să aibă vreo relevanță în diagrama de vânzări a autoturismelor, cum au pretins unii comercianți.

Concret, documentele emise de către RAR, care susțin că acest certificat poate fi obținut doar din bună voie și nu în mod obligatoriu, au fost comunicate oficial, însa, totuși, întrebările rămân, iar confuzia persistă pe piață.

RAR a subliniat că acest document nu se substituie cartelei de identitate a vehiculului, iar mai mult, emisiunea sa este limitată doar vehiculelor deja înmatriculate, o regulă ciudată care nu face decât să complice și așa deja complicatele formalități de vânzare de mașini.

„Certificatul nu poate să înlocuiască cartea de identitate a vehiculului”, au menționat oficialii, dar haosul rămâne în continuare peste tot, pe când RAR explică mai mult decât reușește să rezolve în realitate. Ceea ce aduce o dozare de ambiguitate și confuzie în rândul comercianților din Ploiești.

protest
RAR Auto-Pass
amenzi Ploiești
birocrație
autoturisme

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles