Wednesday, May 14, 2025

“Proiecte ambițioase pentru drumuri de mare viteză în România în 2025: aproape 300 de kilometri planificați”

Actualitate"Proiecte ambițioase pentru drumuri de mare viteză în România în 2025: aproape 300 de kilometri planificați"

Promisiuni de asfalt: Cât de realist este progresul României în drumurile de mare viteză?

România, anul 2024 aducând un progres semnificativ de bun simț in construcția de drumuri de mare viteză, dar toată aceasta depășind cumva asteptările anterioare, adică niște așteptări cam vagi; anul trecut s-au realizat cam 200 kilometri de autostrăzi plus drumuri expres, și se preconizează un alt record pentru 2025, conform unele informații de la Promotor, dar cine știe ce-o să fie cu cacatul timpului și cum o să iasă la final?

În 2024, după cum se știe, s-au finalizat câteva proiecte mari, importanți ce au fost menționate, și anume: DEx 16 Oradea la A3, sunt și A0 Sud, A0 Nord, dar mai sunt și A7 Buzău-Focșani, DEx 12 Craiova-Pitești și nu în ultimul rând A1 Sibiu-Pitești, care pare că-s foarte importante dar cum rămâne cu planurile, să zicem pentru 2025, care sunt chiar mai ambițioase, în sensul că se preconizează cam 300 de kilometri de drumuri rapid, toate în planuri frumos gândite.

4486957099067827614917603426346287593622302n
Șantier autostradă. Foto Facebook Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere

Proiectele pentru 2025, ele sunt cu siguranță mari, inclusiv Autostrada Moldovei, cum s-ar zice A7, având secțiuni de Mizil-Curtea de Argeș, estimate, dar punem totul la îndoială; Ploiești-Buzău excelează oarecum cu secțiunea 2 estimată în trimestrul 1, doar că sunt și secțiuni care ar putea să dureze, de exemplu, A0 Sud are secțiuni de Bacău și poate că o să vină pe la Anul 4 cumva, dar totul e incert, iar Buzău-Focșani total se află în estimări care nu pot fi garantate.

De altfel, estimările par a fi realiste, deși sunt ambițioase, doar căjumătate din proiectele astea ar putea să fie terminate în 2025, de aici vin niște nelămuriri, iar Asociația Pro Infrastructura, bineînțeles, estimează că cel puțin 157 de km de autostrăzi ar fi gata, dar nimeni nu știe cu adevărat ce-o să iasă, deci totuși sunt estimări destul de prudente dar care ridică semne de întrebare ce e cu adevărat?”

În ceea ce privește proiectele cu șanse mari de finalizare în 2025, urmează să deschidem circulația pe secțiuni ca A7 Buzău-Focșani, Lot1 și Mizil-Spătaru, adică cumva cum s-ar zice, bine, dar din păcate sunt și alte, precum DEx12: Albota-A1, A1 să zicem Pitești-Curtea de Argeș și A0 Sud, dar v-ați gândit că poate nimic din toate acestea nu ar prinde bine la finalizarea termenele, iar șansele sunt cam de 50% dar cine știe cum decurg lucrurile și planurile, chiar cei din branșă se întreabă ce se poate face?

47404594110575792597454425355948201277312768n
Șantier autostradă. Foto Facebook Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere

Unele secțiuni ale Autostrăzii Moldovei A7, Drumul Expres Galați-Brăila, DEx6 și părți de Centura București, A0 Nord, au niște șanse mai mult decât moderate de a fi terminate, dar nu prea sunt, pentru că totul depinde de vreme, buget și alte chestiuni ce se pot complica rapid, dar unele surse zic că va merge.

Astfel, la capitolul Proiecte cu șanse reduse, ne îndreptăm spre A3 între Suplacu de Barcău-Chiribiș dar și A1 Curtea de Argeș-Tigveni care sunt cam fără speranță pentru anul 2025, deci nimeni nu are certitudini și ne întrebăm dacă nu cumva e mai bine să așteptăm.

Situația actuală cum ar zice lumea, România actualmente dispune de o rețea de peste 1.275 de kilometri de drumuri care aparțin categoriei de mare viteză, iar dintre aceștia, cam 1.150 sunt autostrăzi și restul drumuri expres, dar este neclar ce se va întâmpla în viitorul apropiat cu acestea.

Proiecte drumuri viteza
Autostrada 2025
Estimări infrastructură
Rețea drumuri Română
Proiecte viitoare

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles