Tuesday, February 27, 2024
Google search engine
HomeSportProfesoara de română din București se împotrivește propunerii de desființare a intrării...

Profesoara de română din București se împotrivește propunerii de desființare a intrării separate pentru profesori

Profesoara de română din București se împotrivește propunerii de desființare a intrării separate pentru profesori

Declarația unei profesoare de română pe tema propunerii de desființare a intrării separate pentru profesori a devenit virală și a stârnit un val de reacții pe rețelele de socializare. Profesoara de la Școala Gimnazială ”Grigorie Ghica Voievod” din București se opune acestei inițiative despre care consideră ca ar aduce atingere statutului cadrului didactic în instituție. Cadrul didactic susține că este o formă de uzurpare a imaginii profesorului și consideră că profesorii și elevii sunt categorii sociale diferite și nu ar trebui să aibă o intrare comună. Aceasta face o comparație cu medicii și pacienții care au intrări separate în spital.

Claudia Osiceanu, profesoara de română, subliniază că, în societatea contemporană în care imaginea profesorului este afectată, profesorul rămâne un mentor și un formator de destine. Pentru a-și realiza această misiune în mod corect, consideră că are nevoie de un statut și un loc distinct în instituție. Astfel, propune deschiderea cancelariei pentru a permite și elevilor accesul în acest spațiu.

Propunerea desființării intrării separate pentru profesori a fost inclusă în raportul anual privind implementarea statutului elevului realizat de Consiliul Național al Elevilor (CNE). Această propunere a generat dezbateri aprinse în rândul cadrelor didactice, elevilor și părinților.

Reacții în mediul online

Declarația profesoarei de română a stârnit multe reacții în mediul online, existând păreri pro și contra. Printre cei care au reacționat la această declarație se numără și jurnalista și autoarea Ioana Chicet-Macoveiciuc, cunoscută ca Prințesa Urbană. Aceasta a postat pe pagina sa de Facebook o mărturie primită de la o mamă care a avut o experiență emoționantă legată de adaptarea fiului ei la școala din Olanda.

Mama relatează că, deși se confruntă cu o barieră lingvistică, fiul ei a reușit să se conecteze cu cadrul didactic. Într-o zi, în timp ce aștepta la fereastra grupei, mama a fost contactată de învățătoarea copilului care i-a oferit o carte pentru copii în limba neerlandeză cu traducere în limba română. Învățătoarea a explicat că a comandat această carte pentru băiețel și dorește ca mama să-i citească povestea până când copilul o va înțelege și apoi să o aducă înapoi pentru ca și învățătoarea să poată citi aceeași carte împreună cu el. De asemenea, învățătoarea a menționat că a început să învețe limba română pe Duolingo pentru a o putea înțelege și ajuta mai bine pe copilul în procesul de adaptare.

Reacții împărțite în privința propunerii

Opinia profesoarei de română care se opune desființării intrării separate pentru profesori a generat reacții împărțite în rândul publicului. Unii susțin că este important ca profesorii să aibă un statut distinct în instituție pentru a putea îndeplini eficient rolul de formatori și mentori, în timp ce alții consideră că această separare poate perpetua o anumită ierarhizare și divizare socială.

Concluzie

Dezbaterile pe tema propunerii de desființare a intrării separate pentru profesori continuă, iar argumentele sunt aduse de ambele părți. Este important ca această dezbatere să fie abordată cu responsabilitate și să se țină cont de multiplele perspective și nevoi ale cadrelor didactice, elevilor și părinților.

Surse:

  • Declarația profesoarei de română într-un interviu pentru Școala 9 –sursa
  • Propunerea desființării intrării separate pentru profesori în raportul anual al CNE – sursa
  • Mesajul mamei într-o postare pe pagina Facebook a jurnalistei Ioana Chicet-Macoveiciuc – sursa

TAGS:

RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

General

Recent Comments