Sunday, July 14, 2024
HomeActualitatePiloții TAROM obțin creșterea salariilor, dar rămân sub medie față de alte...

Piloții TAROM obțin creșterea salariilor, dar rămân sub medie față de alte companii aeriene

Piloții TAROM obțin creșterea salariilor, dar rămân sub medie față de alte companii aeriene

Piloții TAROM au reușit să obțină o creștere a salariilor cu 1.500 de euro, sumă acordată în tranșe, după negocierile purtate cu conducerea companiei.

Deși această majorare reprezintă un pas înainte, piloții TAROM sunt încă plătiți sub nivelul colegilor lor din alte companii aeriene și sub media salariilor înregistrate în alte țări, conform unor date obținute de Libertatea.

Informațiile furnizate indică faptul că un comandant TAROM câștigă în prezent, inclusiv cu sporuri și diurne, în jur de 5.000 de euro lunar, conform declarațiilor lui Marius Popescu, președintele Asociației Companiilor Aeriene Românești (ACAR).

„Salariile de bază ale piloților TAROM sunt relativ mici, în jur de 2.000 de euro, dar acestea sunt completate de diurne, misia și alte sporuri. De exemplu, pentru un zbor către Madrid, salariul se completează cu aproximativ 240 de euro. Calculul acestor sporuri s-a modificat, iar acum atât comandantul, cât și pilotul primesc aceeași sumă pentru un astfel de zbor”, a explicat Marius Popescu pentru Libertatea.

În urma negocierilor, aceștia se vor bucura de un plus de 1.500 de euro lunar, astfel că veniturile totale ale piloților TAROM vor ajunge la aproximativ 6.500 de euro pe lună.

marius popescu Piloții TAROM obțin creșterea salariilor, dar rămân sub medie față de alte companii aeriene

Marius Popescu a comparat salariile piloților de la TAROM cu cele de la alte companii aeriene, evidențiind discrepanțele semnificative. Acestea sunt semnificativ mai mici față de salariile practicate în Occident sau de către companii aeriene de talie internațională.

În prezent, un comandant la Wizz Air poate ajunge să câștige lunar între 11.000 și 12.000 de euro, în timp ce la companii precum Etihad, Emirates sau Turkish Airlines, această sumă poate depăși 15.000-16.000 de euro pe lună. În țări precum Franța sau Olanda, piloții pot câștiga chiar și peste 30.000 de euro lunar.

Venituri semnificative în alte țări

Potrivit unei analize realizate de Egnatia Aviation, un comandant experiențat poate câștiga venituri substanțiale în alte țări. De exemplu, în Olanda, salariul mediu al unui comandant se situează în jurul sumei de 18.800 euro pe lună, în timp ce în Franța sau Elveția se pot atinge valori de peste 17.000 euro lunar.

Aceste cifre reflectă discrepanțele semnificative în ceea ce privește remunerațiile acordate piloților în diverse țări europene, arătând că tarifele din România se situează la un nivel considerabil mai scăzut.

Salariul mediu în România și situația din cadrul TAROM

Conform datelor Institutului Național de Statistică (INS), salariul mediu în România în luna martie 2024 a fost de 5.217 lei, ceea ce echivalează cu aproximativ 1.048 euro. Aceste cifre pun în evidență discrepanțele dintre veniturile medii din România și cele din sectorul aerian, în special în cazul piloților.

Deși salariile piloților TAROM sunt semnificativ peste media națională, acestea rămân sub nivelul practicat de alte companii aeriene internaționale, situație care poate reprezenta un factor de migrare a piloților spre alte locuri de muncă mai bine remunerate.

În ciuda creșterii recente a salariilor, TAROM continuă să înregistreze pierderi semnificative. În 2022, compania a raportat pierderi de 274,6 milioane de lei, în condițiile unor venituri totale de 1,48 miliarde de lei, conform datelor oficiale furnizate de Ministerul Finanțelor.

De-a lungul anilor, TAROM a beneficiat de ajutoare de stat pentru a-și menține activitatea, fiind supusă unor presiuni legate de politizarea conducerii și de relațiile de rudenie dintre angajați.

Responsabilitate și compensații în domeniul aerian

Marius Popescu a subliniat faptul că salariile mari din domeniul aerian sunt justificate de nivelul ridicat de responsabilitate pe care îl poartă piloții. Aceștia sunt implicați în luarea unor decizii critice, care pot avea consecințe grave și imediate asupra siguranței pasagerilor.

Stresul și presiunea continuă din cadrul misiunilor aeriene necesită o pregătire extensivă și continuă din partea piloților. Aceștia trebuie să fie pregătiți atât din punct de vedere mental, cât și emoțional, pentru a gestiona situații de urgență și presiunea constantă din timpul zborului.

În plus, costurile ridicate legate de formarea inițială, simulatoarele de zbor și cerințele de certificare aduc cheltuieli semnificative pentru companiile aeriene. Investițiile constante în dezvoltarea și pregătirea piloților reprezintă o componentă esențială pentru asigurarea unui nivel optim de siguranță în transportul aerian.

În contextul concurenței crescute din industria de aviație, companiile trebuie să ofere compensații financiare atractive pentru a atrage și reține personalul calificat. Pierderile de piloți din cadrul TAROM, care au migrat către companii din regiunea Orientului Mijlociu, reflectă importanța unei politici salariale competitive în domeniul aerian.

Etichete:

TAROM, piloți, salarii, companii aeriene, siguranță aeriană

RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

General