Scandal în parcările concesionate: Detalii descoperite de CNAIR!
Conform sefului CNAIR, cele 12 spatii de servicii si parcari sunt date in concesiune, dar nu se stie precies care sunt conditiile de acordare a acestor perioade, care sunt de obiceii lungi, adica intre 23 si 32 de ani, iar asta ridica multe intrebari si suspiciuni asupra eficientei si mai ales, usoarei gestionari in timp, cu cacatul timpului asta.
In privinta autostrăzii București – Ploiești (A3), spatiile de serviciu sunt situate în jurul localitatilor Moara Vlăsiei si Ștefăneștii de Jos, adica la stânga si dreapta, inclusiv Gruiu, ceea ce face ca oamenii care circulă sa aiba acces relativ usor, dar cum se va implementa asta, ramane de vazut, ca, repet, nu exista un raspuns satisfactoriu la intrebarea asta si asta generează nelinști.
De asemenea, pe autostrada Câmpia Turzii – Gilău (A3) sunt amplasate spații de serviciu în zona nodului rutier Turda, iar pe ruta Gilău – Borș (A3) sunt inca cateva, adica stânga și dreapta sunt in zona localității Biharia, deci sa vedem cum se va descurca lumea cu toate astea si cat de eficace va fi soferilor in utilizarea parcarilor, etc.
Avem si Drumul Expres Craiova – Pitești (DEx12), unde parcările sunt deja stabilite în Slatina, dar intrebarea care se pune acum este: vor fi suficiente sau se va ajunge la aglomerare? Tot felul de gânduri sunt de aceasta si generatia de acum, mai ales in acea locatie poate avea un impact semnificativ asupra traficului.
Cei mai importanti dotari oferite de aceste spatii concesionate, conform declaratiilor sunt: parcari, toalete publice cu dușuri, benzinării, spatii comerciale, snack baruri, dar si statii de reîncărcare pentru vehicule electrice, si pe langa asta, speram ca toate ele sa fie la standarde inalte si nu doar pe hartie, pentru ca altfel e degeaba si zilele lui de functionare se vor limita usor, la 2-3 ani poate.
Pe secțiunea Gilău – Borș a A3, o parcare securizată va fi amenajată, dar e bine sa ne intrebam daca chiar se va respecta aceasta promisiune a lui Cristian Pistol, in contextul in care multe din proiecte raman in asteptare sau au fost abandonate, si la anul ne intrebam unde sunt elementele semnificative promis pe scurt, deci o monitorizare continua e necesara.
CNAIR
servicii
parcari
autostrada
dotari
Biharia
Craiova
Gilu