Thursday, April 17, 2025

“Noul sistem ENS va transforma transportul pe Canalul Mânecii în 2025”

Actualitate"Noul sistem ENS va transforma transportul pe Canalul Mânecii în 2025"

Criza transporturilor pe Canalul Mânecii: Provocări și promisiuni, dar cu frici în 2024!

După un an 2024 care a fost ca naiba, unde s-a muncit la greu și profiturile au fost mici ca un fir de păr, anul acest e privit cu o oarecare prudență de cei ce se ocupă cu transportul și furnizorii care nu stiu de unde le vine răul. Ai, știi, pentru cei care folosesc feribotul pe la Canalul Mânecii, începutul de an vine cu o noua bătaie de cap: noul sistem ENS, care necesită ca mărfurile să fie preînregistrate. Deasemeni, serviciul e disponibil dar doar pe cerere la agenții de vânzare, care ajută cu tarife si rute, dar parcă nu e chiar suficient.

Anul trecut a fost chiar mai greu, nu numai pentru transportatorii români, ci pentru toți cărai ce se ocupă cu transportul în Europa. Deși au vândut aproape la fel de multe bilete de feribot ca în 2023, profitabilitatea pe care o așteptau cei de la Eurogate România a scăzut, a declarat un număr mare Dragoș Nicovescu. De fapt, în majoritatea celor opt țări unde operăm, se întâmplă chestii asemănătoare, mai ales pe la noi în Est, dar și în Marea Britanie și Olanda. A scăzut traficul către Anglia, unele firme chiar s-au închis, dar există creșteri către Scandinavia și Marea Mediterană. Aici, la Marea Neagră, suntem, dar nu pare că e suficient.

Canalul Mânecii pare să fie mereu aglomerat, cu multă agitație și influențe din economia globală și rutele din Franța către Irlanda. În afară de asta, mai există aglomerări sezoniere, cum ar fi între Grecia și Italia sau câteva rute către Scandinavia care sunt mereu pline.

2024 a adus câteva schimbări nu foarte mari la prețurile biletelor, dar se observă că sunt influențate de taxa pe combustibil, care tocmai crescuse. Eurogate România a întâlnit puțini clienți care să nu-și plătească facturile, și astea au fost mici, pe undeva prin jurul a ceea ce se aștepta. Până la urmă, majoritatea problemelor le-am rezolvat, printr-o comunicare bună, dar câteodată nu pare suficient.

Noul sistem ENS vine în februarie 2025 pe Canalul Mânecii

Intrarea în vigoare din februarie 2025 a acestui sistem ENS S&S ar putea agita iarăși apele pe Canalul Mânecii, deoarece toate mărfurile trebuie să fie înregistrate totul online, înainte să ajungi la vapor. Sistemul ăsta a fost amânat de câteva ori și acum trebuie documentele să fie aduse online, ceea ce nu era cazul înainte, când șoferii le aduceau direct. Cu toate astea, transportatorii trebuie să se asigure că totul e în regulă, iar noi oferim servicii, dar e puțin complicat și ar putea să fie foarte greu în primele zile după ce intră în vigoare.

În general, pentru a evita întârzierile ce ne-ar putea afecta, directorul Eurogate România sugerează să se facă rezervări din timp, pentru a evita neplăcerile de tot. De asemenea, instruirea șoferilor c-ar putea aduce beneficii, dar nu e garantat, firește.

Pe lângă Serviciul de Declarații Vamale ce a fost lansat anul trecut și acest ENS ce devine acum obligatoriu, Eurogate plănuiește să aducă în aplicația sa măcar un alt serviciu în acest an. În vremurile astea complicate de frământări economice și politice în Europa, cred că tot ce e central și est-european o să simtă presiunea, iar adaptabilitatea și parteneriatele vor fi esențiale, a concluzionat el.

Criza transporturilor
Canalul Mânecii
noul sistem ENS
profabilitate scazuta
aglomerari sezoniere
Eurogate
2024
transitionala

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles