Friday, February 23, 2024
Google search engine
HomeActualitateNo h1 tag found

No h1 tag found

Vizibilitatea reclamelor TV pentru casele de pariuri sportive, loterii și jocuri de noroc în România a înregistrat o scădere semnificativă în anul 2023 față de anul precedent. Deși lipsa unui campionat mondial sau european de fotbal a afectat consumul de publicitate pentru jucătorii din piața pariurilor, transmisiunile sportive live, care au avut loc în calendarul competițional, au fost în continuare pline de reclame pentru pariori, fiind o sursă importantă de venituri pentru televiziunile de sport. Potrivit datelor furnizate de monitorizarea Kantar Media, reclamele comandate de primele 12 branduri ale caselor de pariuri sportive și jocuri de noroc au acumulat un volum de 70.056 de puncte de audiență (GRP’30) pe targetul comercial All 21-54 de ani Național, înregistrând o scădere de 23% față de anul 2022. Un GRP30 pe targetul All 21-54 de ani Național reprezintă 65.000 de telespectatori. Clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni pe baza punctelor de audiență (GRP30). Aceste puncte de audiență sunt negociate și cumpărate la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. Scăderea semnificativă a vizibilității reclamelor în televiziune față de anul precedent nu a reprezentat o lovitură majoră pentru pariori, deoarece aceștia au reușit să compenseze pierderile prin promovarea în mediul online. Volumul de audiență obținut de reclamele celor 12 branduri reprezintă doar 3,5% din audiența totală livrată de piața TV monitorizată de Kantar Media în anul 2023. Aceasta este o cotă de piață mult mai mică față de cea deținută de reclamele la medicamente (25,7%) și reclamele la supermarketuri (11%). Dintre cei 12 jucători de pe piața pariurilor, 9 firme și-au redus volumul de audiență față de anul 2022, deci au consumat mai puțină publicitate TV. Printre acestea se numără Superbet (-16%), Casa Pariurilor (-3,6%), Winner (-11,5%), Maxbet (-27%), eFortuna (-28%) și Magic Jackpot (-74%). Superbet ocupă, totuși, locul 30 în topul companiilor cu cele mai mari volume de audiență TV în România, conform monitorizărilor Kantar Media. Betano, brand deținut de operatorul Kaizen Gaming, s-a clasat pe locul al doilea în segmentul pariurilor, înregistrând o creștere de 7% a volumului de audiență pentru reclamele difuzate în comparație cu anul 2022. Branduri precum Unibet și-au crescut, de asemenea, audiența TV cu 2,5%. În schimb, Pokerstars, Winbet și Princess Casino nu au fost active în publicitatea TV în anul 2023. Aproape 90% din audiența reclamelor pentru casele de pariuri sportive și jocuri de noroc a fost livrată de televiziunile de sport înscrise în monitorizările Kantar Media. Aceasta înseamnă că 90% din audiența pe care cele 12 televiziuni au livrat-o clienților publicitari a provenit de la casele de pariuri și jocuri de noroc. Volumul total de puncte de audiență pe care televiziunile de sport l-au furnizat clienților publicitari s-a ridicat la 77.601 GRP’30 pe targetul All 21-54 de ani Național. Acesta reprezintă 3,8% din volumul total de audiență livrat de piața TV în anul 2023. Astfel, televiziunile de sport detin o cotǎ de piață aproape egală cu cea a pariorilor. Grupul Digi, cu cele patru televiziuni DigiSport 1, 2, 3, 4, a dominat nișa de sport în anul 2023, având o cotă de piață de 66,4% din audiența furnizată de această nișă. DigiSport 1, deținută de acest grup, a înregistrat un volum de audiență de 41.973 GRP’30 pe targetul All 21-54 de ani, ABCD Național, în creștere cu 9% față de anul 2022. Grupul Clever Media, care controlează televiziunile Prima Sport 1, 2, 3, a realizat o cotă de piață de 11,8%. Prima Sport 1 a înregistrat o creștere spectaculoasă de 52%, furnizând un volum de audiență de 7.081 GRP’30 pe targetul comercial All 21-54 de ani, ABCD Național. În ceea ce privește evoluția audienței, televiziunile de sport care au înregistrat creșteri comparativ cu anul 2022 sunt DigiSport 3 (18%), Prima Sport 2 (26%), DigiSport 4 (8%) și Orange Sport 3 (19%). Pe de altă parte, televiziunile Pro Arena (-21%), Orange Sport 1 (-15%), Eurosport 1 (-24%) și Eurosport 2 (-16%) au pierdut audiență în acest interval. Pentru anul 2024, Campionatul European de fotbal din Germania va fi evenimentul principal, având drept sponsor oficial casa de pariuri Betano (Kaizen Gaming). Meciurile vor fi difuzate de Pro TV, liderul audiențelor de televiziune și cel mai mare vânzător de publicitate din piața TV. Prin urmare, publicitatea pentru pariuri va fi prezentă într-un volum semnificativ. Se așteaptă, de asemenea, o creștere a pariurilor la meciurile naționalei, motiv pentru care Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) trebuie să se pregătească din timp pentru a monitoriza această creștere. Această analiză s-a bazat pe targetul de populație Național 21-54 de ani, grade ESOMAR ABCD, deoarece mai multe televiziuni au adoptat acest target comercial în defavoarea celui tradițional: 18-49 ani, urban. TAGS: reclame TV,
RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

General

Recent Comments