Monday, May 20, 2024
HomeLifestyleMomentul Ideal pentru a Bebe Cafeaua: Descoperirea unui Expert în Somn arată...

Momentul Ideal pentru a Bebe Cafeaua: Descoperirea unui Expert în Somn arată Când este cel mai bun moment pentru a te bucura de această băutură

Momentul Ideal pentru a Bebe Cafeaua: Descoperirea unui Expert în Somn arată Când este cel mai bun moment pentru a te bucura de această băutură

O nouă analiză realizată de un expert în somn și CEO la Happy Beds, Rex Isap, dezvăluie că există un moment ideal în cursul dimineții pentru a savura cafeaua ta preferată.

  • Nu în primele minute după ce te trezești, așa cum majoritatea facem;
  • A fost efectuată în Marea Britanie, unde ora medie de trezire este 7:33 dimineața;
  • Mulți își încep ziua cu o ceașcă de cafea pentru a-și da energie pentru începutul zilei.

Dacă te trezești în jurul orei 7:30, specialiștii spun că momentul ideal pentru cafea este cu o oră mai târziu. Dacă ora ta de trezire variază, ar fi bine să amâni consumul de cafea cu cel puțin o oră după ce ochii ți se deschid dimineața. Beneficiile cafelei nu sunt la maxim dacă o bei prea devreme.

  1. Nivelurile de cortizol, hormonul asociat cu stresul, sunt la maxim la trezire;
  2. Cortizolul sporește nivelul de alertă și de aceea consumul de cafea în acest moment poate interfera cu activitatea sa;
  3. Consumul de cofeină când nivelul de cortizol este ridicat poate provoca toleranță sau chiar somnolență pe parcursul zilei.

Expertul în somn, Rex Isap, explică: „Cafeaua blochează receptori ai adenozinei, o substanță care provoacă somnul; așadar, consumul de cofeină înainte ca organismul să-și regleze nivelul de cortizol poate duce la tulburări ale somnului.”

Un alt sfat oferit de Martin Seeley, expert în somn la MattressNextDay, este să eviți cofeina sau ceaiurile cu conținut de cofeină cu minim șase ore înainte de culcare. Chiar și o pauză în consumul de ceai cu câteva ore înainte de a adormi nu este suficientă pentru a nu fi deranjat de efectele negative ale cofeinei.

Deci, pentru un somn odihnitor, este recomandat să renunți la consumul de cofeină începând de la ora 15 pentru a asigura o noapte liniștită.

TAGS: cafea, somn, stres, energie

RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

General

Recent Comments