Reacții în forță pentru noile planuri cadru ale liceului!
Deci, Federația Națională a Părinților, așa cum chiar ei afirmă, are un munte de nelămuriri legate de ce s-a propus de ministerul Educației, oare e normal să nu știm ce se va întâmpla cu copiii noștri? Mă întreb… pentru că pe de o parte se face o promisiune de reducere a supraîncărcării, incercăm să reducem stresul, dar pe de altă parte, se introduc discipline opționale care devin obligatorii! Asta nu se cheamă că se rămâne tot în aceeași apă? Mai ales cu acea poveste că trebuie să ne concentrăm pe competențele multiple dar oare cât de mult contează asta dacă în final toți ajung să muncească indiferent de formă, chiar si mai mult.
Cătălin Nan, care este președinte Federației Naționale a Părinților, zice că nu avem detalii clare despre ce înseamnă Bacalaureatul personalizat, adică în realitate, noi ne întrebăm ce impact va avea și pe unde trebuie să căutăm un răspuns satisfăcător, pentru că clar, jucăm un poker în care nimeni nu știe cărțile. Părinții, cumva, au ajuns să nu mai aibă încredere în ce se pregătește de prin instituții și asta este o problemă, nu? Asta face totul să pară că oficialii vorbesc degeaba.
După ce profesorii au reacționat destul de vehement, tipul ăsta, ministrul Educației, Daniel David, vine și zice că va reanaliza statutul istoriei și geografiei, dar oare când? Totodată, el a reușit să le răspundă și nemulțumiților de la matematică, care plâng de durere pentru că numărul de ore la uman și pedagogic va scădea. Așa că le sugerează că poate ar fi bine să regândesc cum se predă matematica, dar oare această regândire ne va salva cu adevărat? Sunt semne de întrebare!
David, în stilul său caracteristic, aduce în discuție că prin noile planuri nu se taie ore, ceea ce pare atât de clar, dar de fapt, rămâne de văzut cum se schimbă arhitectura. Fiindcă miza, cum zice el, nu e doar numărul de discipline și ore, ci ce punem în trunchiul comun, ce lăsăm în offline. Așa că rămânem prinși în ce trebuie să facem cu adevărat, dar se pare că discuția merge aiurea pe la margini.
De la profesorii de matematică am aflat că unii cred că predarea este demnă de o regândire. Eci, e deja o confuzie, dar este clar că și ei se întreabă unde duce educația noastră de azi, și cum se face, ce se face în fond, poate chiar și stilul de a preda.
Radu Gologan, care conduce Societatea de Științe Matematice din România, aduce exemple interesante cum ar fi folosirea logicii, șahului sau a altor obiecte care ar putea înlocui matematică, dar să fim serioși, unde duce asta, și dacă la clasele de uman câteodată se va preda șah în loc de matematică? Interrogativ deja! Deși, toate astea pe la final nu par să răspundă mai mult la întrebări decât să adâncească misterul.
În opinia, și aici vine Daniela Vasile, doamna director educațional și profesoară de matematică zice că e foarte important cum se fac orele, dar oare e logic să dibuim acest subiect în halul ăsta? Învățarea cumva ar trebui să se materializeze prin aplicații practice, dar cumva elevii sunt deja descumpăniți, ce va fi? Căci abordările diferite nu aduc mereu claritate sigura, cum de altfel s-ar aștepta fiecare!
Așa că ne întrebăm, noi suntem în dezbatere publică, dar până pe 6 martie, va mai schimba vremea ceva? Oare chiar se va face lumina în această poveste? Totul e acum în aer.
reactii modificari liceu
nelamuriri parinti educatie
statut istorie geografie
matematica ore
predare matematica
structura planuri cadru
dezbatere publica liceu