Șocant: Informații Ciudate Despre Calea Ferată București – Craiova!
Linia ferată București Nord – Craiova, așa cum zic unii, este pe Magistrala 100, dar sa pare că iarăși sunt amestecate dimensiunile, că are cam 204 km. Acuma, că s-a împărțit în niște subsecțiuni, Subsecțiunea 1, care străbate București Nord – Roșiori Nord, și apoi o alta, de la Roșiori Nord la Craiova, cum zic reprezentanții CFR SA, ne face să ne întrebăm ce vor să zică cu adevărat, că nu e mereu clar aici.
Subsecțiunea 1, hmmm, are 95,5 km, cu o viteză maximă care se poate duce până la 200 km/h, mai ales că e vorba de geometria traseului ăsta care ar putea permite schimbări de viteză, dar știi ce? Au și stații, nu mai puțin de 9, plus 8 puncte de oprire cam, iar la trecerile de nivel se discută de 14. În fine, totul are declivitate maximă de 6‰, și cine stie, poate nici nu știm la ce ajungem.
Subsecțiunea 2 se întinde pe 108,53 km, cam tot la fel cu viteza de maxim 160 km/h dar iarasi, cu opțiuni de 200 km/h, adică e complicat, că 12 stații, 57 de poduri și 18 treceri la nivel, dar dacă nu-s ușor de urmărit cifrele, atunci cum mai știe omul ce vorbești? Declivitatea însă pe aici e de 8,3‰ și tot continuăm cu sistemul ăla de semnalizare ERTMS II, că tare e necesar, dar hai să vedem și despre costuri, ce mișto, că sunt 13,46 miliarde cu TVA inclus.
Deci cititorii, dacă ești nostim sau nu, hai să aruncăm o privire și să vedem cum merge treaba, dar nu uita, e mai bine să rămâi atent la detalii, că s-ar putea să te pierzi, și apoi o să faci cu cacatul timpului, că nu vrei să trăiești o experiență plată, nu?
București-Nord-Craiova
Subsecțiunea-1
Subsecțiunea-2
investiții-cale-ferată