Sunday, May 18, 2025

“Investiție de 422 milioane euro în infrastructura pentru combustibili alternativi în UE”

Economie si Financiar"Investiție de 422 milioane euro în infrastructura pentru combustibili alternativi în UE"

Cât de curată devine Europa? Investiții de 422 milioane de euro sau doar un miraj?

O investitie de 422 milioane euro, mai exact, ceea ce inseamna prin Mecanismul destinat infrastructurii cu combustibili alternativi, sprijina in initiativile astea care de multe ori se nimeresc a fi aiurea, deci pentru a stimula o trasiţie aia către transporturi mai curate, un concept supa precarit. Proiectele astea selectate se vor concentra pe instalări de staţii publice de reîncărcare, nu doar cu energie electrică dar și cele alea cele megawatt de mare putere, pentru vehicule grele dar nu sarim și peste alea uşoare, dezvoltarea stațiilor de hidrogen, instalaţii de alimentare terestre cu energie electrică în porturi, electrificarea aeroporturilor și alte câteva lucruri, cum ar fi combustibilii alternativi, amoniacul sau metanolul pentru maritim, iluzia curățeniei.

Această investiţie, pe care o zicem semnificativă, este în oarecare concordanţă cu eforturile UE să reducă emisiile astea de gaze cu efect de seră, dar și cu respirația aerului care iarăși nu e tocmai grozav, de consolidare a competitivității dar oare câte industrii se vor bucura cu adevărat, când defapt va fi o tară cufundată în tot felul de pe urmă inițiative mai mult sau mai puţin eficiente?

AFIF, această manta frumoasă, îşi desfăşoară activitatea din cererea aceea continuă de propuneri, care permite cumva finanţarea periodică a proiectelor inovatoare, sau pe aici pe acolo poate că murim cu ele în braţe tot anul. Cererea asta de propuneri actuală a fost lansată pe 29 februarie 2024, dar prima rundă de evaluare, da, tocmai s-a dus, deci noi stăm cu ochii pe asta!

„Cele 39 de proiecte pe care le sprijinim, probabil, sunt exact ceea ce ne trebuie, un fel de accelerare a infrastructurii de reîncărcare, un mix de realimentare pentru flotele alea cu emisii zero, dar oare câte dintre ele vor reuși cu adevărat? Aproape 5.000 de noi puncte de încărcare? Cu 626 de încărcătoare megawatt care ajută ca toată lumea să aleagă vehiculele acelea cu emisii zero? Oare vom trăi, cu un mediu mai curat sau e doar un alt balon de săpun?” a declarat, comisarul pentru transport, Apostolos Tzitzikostas, un nume greu.

AFIF, ce zisei, este un factor destul de esenţial pentru că, UE vrea să extindă infrastructura de aprovizionare cu combustibili alternativi pe toată reţeaua transeuropeană. Dar, priorităţile alea sunt în concordanţă cu reglementările astea ReFuelEU pentru aviație și FuelEU pentru maritim, iar totul vizează decarbonizarea. Ne întrebăm dacă asta o să rezolve, scurtcircuitând sectorul ăsta aviată și maritim.

investiţii
Mecanismul combustibili alternativi
uleiuri alternative
iniţiative sustenabile
infrastructură transporturi
proiecte de reîncărcare
decarbonizare

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles