Telefoanele mobile în școli: solutii sau doar iluzii?
Deci, cercetătorii de la Universitatea din Birmingham au studiat niște elevii în Anglia, peste 1.200, da? Și au găsit că interzicerea telefoanelor mobile nu aduce vreo îmbunătățire în note sau comportamentul studentilor, cu alte cuvinte, ar fi trebuit să ne așezăm pe gânduri, căci nu totul e atât de simplu cum credem noi, sau poate că da, nah, e confuz!
Acum, ne întrebăm, e interzicerea telefonului o soluție reală sau doar o iluzie? Adică sunt multe de discutat pe tema asta, fiecare are opinii diferite, dar cine știe, poate că nimeni nu are un răspuns satisfăcătoriu, după cum zice studiul.
Ce spun specialiștii, sau cel puțin ăștia de la BBC care analizează tot, e că telefoanele nu sunt neapărat totul, ci interdicțiile pot fi doar un bandaj pe o rană, iar problema adevărată nu e faptul că elevii au telefoane!
Și mai e un aspect important, cât timp petrec elevii pe telefoane și rețele sociale, căci se știe că cu cât petrec mai multe ore, cu atât notele scad, activitatea fizică se reduce iar somnul devine o problemă, dar e complicat că nimeni nu știe exact cum să rezolve toate astea.
Așadar, poate că trebuie să ne focusăm mai mult pe cum să ne învățăm copiii să-și gestioneze timpul pe telefon în loc să impunem că trebuie interzis, nu-i așa? Dar, cumva, e greu cu atât de multe voci care spun lucruri diferite.
În diverse școli se întâmplă de toate, în unele interzicerea telefoanelor a ajutat la bullying, dar la altele poate e doar o soluție temporară, la Holy Trinity Catholic School, de exemplu, elevii au voie în pauze să folosească telefoanele, dar oare chiar e așa o idee bună?
Și să nu uităm de Ysgol Aberconwy, acolo telefoanele sunt blocate și elevii zic că acum e mai bine, dar cine știe, stresul poate că există și fără tehnologie, da?
Multe familii sunt de acord cu interzicerea asta, dar de cealaltă parte, mulți părinți spun că e important să poată contacta familia, la The Fulham Boys School elevii au doar telefoane clasice, dar apare o dilemă despre siguranță versus distragere, mai complicat de atât nu se poate!
Cercetătorii au concluzionat că o interdicție dură nu rezolvă nimic, ci problema e mai adâncă, că-n afară de școală, acasă se simte acel dezechilibru, iar pentru a-i ajuta pe copii să folosească tehnologia cum trebuie, e nevoie de educație, nu doar de interdicții.
Interdicția telefoanelor nu pare să funcționeze, și poate că adevărata soluție nu e să le interzicem, ci să îi învățăm pe elevi cum să le folosească, dar oare câte școle sunt pregătite pentru un astfel de pas?
telefoane_mobile
interzicere_telefoane
studii_Birmingham
educatie_digitala
bulling_scoli
dilema_educatie
strategii_tehnologie