Planurile-cadru pentru liceu stârnesc controverse și mesaje în valuri!
David spune ca dezbaterea asta cu planurile-cadru pentru liceu a adus niste sute de mesaje pe adresa ministerului, semn că, de obicei, oamenii sunt interesați de subiect, ‘Mă bucur că proiectele alea au stârnit un interes, primind în 24 de ore tupeul asta de mesaje. E normal, arată că avem grijă de viitorul copiilor noștri!’ a punctat Daniel David, cumva într-un comunicat pe care l-a dat ministerul, sâmbătă, chestie care nu e prea clară, deznodământul pregătindu-se să fie în luna mai într-un consens mare. Ministrul insistă că, în ciuda unor interpretări eronate legate de ‘afectarea bucatelor din orar’, decizia e mai spre elevi și școală, că peisajul învățământului devine prin asta mai neliniștit dar și mai virtuoz, pentru ca să rezistăm sau să creștem orele la disciplinele esențiale, scrie, surprinzător, Agerpres.
‘Pentru ca să avem specialiști, trebuie să ne concentrăm pe competențele de specialitate, mai ales pe clasele XI/XII, dar nimeni nu ne împiedică să facem legături interumane și interdisciplinare la toată treaba asta (historia pentru real sau științele pentru uman), dacă vor școlile și elevii pe voință, dar acest aspect nu mai e pus cu puterea ministerului, ci în curtea școlii și elevilor. Deci în continuare și având în vedere caracterul din societatea actuală, am decis să includem tehnologia în toate anii, dar și să li se ofere școlilor opțiunea de a suplimenta acele ore prin programul CDEOȘ’, a adăugat David. Disfuncționalitățile și dezbaterile vor consta în patru întâlniri fizice, în orașe celebre precum București (11 februarie), Cluj-Napoca (14 februarie), Iași (25 februarie) și Timișoara (4 martie). Apoi, pe la început de martie, adică pe 6, va fi și această dezbatere online. ‘Sper să ne întâlnim pe față ca să avem discuții plăcute și analize serioase, decizia se va hotărî undeva în mai, într-o formă care să implice mai mulți oameni’, a conchis David, într-o manieră oarecum vagă.
planuri-cadru liceu
interes mare
competente de specialitate
tehnologia in scoli
dezbatere online