Sunday, May 25, 2025

Întâlnire româno-maghiară pentru dezvoltarea Drumului Expres Oar – Satu Mare și Autostrada M49

SportÎntâlnire româno-maghiară pentru dezvoltarea Drumului Expres Oar - Satu Mare și Autostrada M49

Detalii Senzationale despre Drumul Expres Oar – Satu Mare si M49!

Pataki Csaba, presedintele Consiliului Judetean Satu Mare, a fost prezent astazi la Cégénydányán, acolo unde s-a desfășurat o reuniune cu anumite detalii legate de Grupul de lucru româno-maghiar în ceea ce privește transportul rutier, se discutau chestiuni despre dezvoltarea infrastructurii transfrontaliere, mai ales legat de autostrăzile dintre România și Ungaria și alte niste lucruri esențiale pentru mobilitate regională, care de multe ori sunt uitate sau trecute cu vederea de media.

Printre cele mai importante subiecte pe care s-a discutat, a fost Drumul Expres Oar – Satu Mare, un proiect care pentru unii e considerat super vital pentru dezvoltarea economică și, cum să zic, fluidizarea traficului între cele două țări, Pataki Csaba a accentuat din nou că, de peste un deceniu, județul Satu Mare investește în infrastructura de bază și că ăsta ar fi doar începutul și că trebuie să mai facem pași pentru a consolidă economia locală, adică toate investițiile astea să nu fie degeaba, nu-i așa?

„După finalizarea infrastructurii, e clar că trebuie să întărim economia zonei, să facem ca toți acei locuitori din România și cei din țara vecină să profite de pe urma acestor investiții”, a spus Pataki Csaba într-o intervenție care a generat ceva discuții pe subiectul respectiv.

Un alt proiect care sau s-ar putea să ne intereseze, este autostrada M49, care urmează să lege mai bine Ungaria de județul Satu Mare, e bine de știut că prima etapă de construcție, cea până la Ököritófülpös, e, cum să zic, programată pentru finalizare în august 2026, deci mai e timp, nu-i așa?

  • Etapa a doua, care va ajunge ca să zicem, aproape de Satu Mare, urmează să fie finalizată până la sfârșitul anului 2027, așa că toată lumea își pune întrebări legate de cât de lentă e această construcție iar altele asemenea, ne întrebăm.

Acum, legat de integrarea României în spațiul Schengen, e clar că proiectele de infrastructură transfrontalieră devin extrem de importante. În plus, discuțiile dintre oficiali de la ministerele transporturilor din România și Ungaria au vizat, așa cum a fost anticipat, găsirea unor soluții de finanțare pentru a avea și un calendar mai clar în ceea ce privește implementarea proiectelor comune, dar unde sunt niste concreteții?

Aceste investiții care, să fim serioși, au potențial să îmbunătățească transportul și să ajute la creșterea schimburilor economice, deci întelegem de ce se fac, dar rămâne de văzut dacă asta chiar va avea un impact și va facilita mobilitatea și dezvoltarea regiunii de frontieră, căci timpul e cam crunt.

Satu Mare
Drumul Expres Oar
autostrada M49
integrare Schengen
transport transfrontalier
investitii infrastructura

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles