Friday, May 24, 2024
HomeSportImpactul Amprințelor de Carbon ale Metodelor de Călătorie asupra Mediului

Impactul Amprințelor de Carbon ale Metodelor de Călătorie asupra Mediului

Impactul Amprințelor de Carbon ale Metodelor de Călătorie asupra Mediului

Transporturile reprezintă aproape un sfert din emisiile globale de dioxid de carbon (CO₂), iar amprentele de carbon ale principalelor metode de călătorie, măsurate în grame de echivalent dioxid de carbon (CO₂e) emise de o persoană pentru a parcurge un kilometru, sunt ilustrate de grafice din ce în ce mai sofisticate și mai precise.

Zborul pe Distanțe Scurte, o Sursă Mai Poluantă decât Zborul pe Distanțe Lungi

Potrivit estimărilor, călătoria pe un vas de croazieră, zborurile interne și conducerea unui automobil sunt printre metodele de călătorie cu cea mai mare emisie de carbon.

Navele de croazieră utilizează adesea păcură grea, cu un conținut ridicat de carbon. O navă de croazieră medie cântărește între 70.000 și 180.000 de tone, necesitând motoare extrem de mari pentru deplasare. Aceste gigantice nave trebuie să producă și energie pentru facilitățile de la bord, cum ar fi iluminatul, aerul condiționat și divertismentul.

Amprenta de carbon dată de principalele mijloace de transport
Amprenta de carbon dată de principalele mijloace de transport

Zborurile pe distanțe scurte sunt considerate, de asemenea, mari emitoare de carbon datorită cantității semnificative de combustibil consumată în timpul decolării și a urcării în altitudine. Emisiile de CO2 per pasager pe kilometru sunt mai ridicate pentru zborurile pe distanțe scurte decât pentru cele pe distanțe lungi.

În raportul privind emisiile de CO2 din aviația comercială al Consiliului Internațional pentru Transport Curat, se oferă o analiză detaliată a modului în care intensitatea carbonului (gram CO2 emis per pasager/kilometru) variază în funcție de distanța de zbor. Datele sunt prezentate într-un grafic care ilustrează că intensitatea carbonului scade pe măsură ce distanța de zbor crește, atingând un minim pe distanțe medii.

Graficul emisiilor de CO2 per pasager, în funcție de distanța parcursă cu avionul
Graficul emisiilor de CO2 per pasager, în funcție de distanța parcursă cu avionul

Mulți experți sunt de acord că vehiculele electrice generează o amprentă de carbon mai mică pe termen lung decât vehiculele tradiționale cu motor cu ardere internă (ICE). Cu toate acestea, impactul real depinde de amestecul de surse de energie utilizate pentru a încărca bateriile vehiculelor electrice.

Pe termen scurt și mediu, mersul pe jos sau cu bicicleta sunt cele mai ecologice metode de deplasare. Deși amprenta de carbon a mersului pe bicicletă pe un kilometru variază în funcție de eficiența pedalării și a dietei, trecerea de la mașină la bicicletă ar reduce emisiile cu aproximativ 75%.

Dacă nu este fezabil să optați pentru mersul pe jos sau cu bicicleta, transportul public, în special trenurile, reprezintă o alternativă cu emisii reduse de carbon. Prin alegerea trenului în loc de mașină sau avion pe distanțe medii, se pot reduce emisiile carbonice cu până la 80%, iar alegerea trenului în detrimentul transportului aerian intern ar reduce emisiile cu aproximativ 86%.

Pe lângă modalitățile de transport, dimensiunile vehiculelor influențează și nivelul de emisii de CO2. În Statele Unite, vehiculele de dimensiuni mari consumă de obicei dublu combustibil și generează mai multe emisii pe durata lor de viață comparativ cu autoturismele mai mici și medii.

Tags:

Amprenta de Carbon, Schimbări Climatice, Transporturi Sustenabile, Emisii de Carbon, Transporturi Ecologice

RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

General

Recent Comments