Honda și Nissan pun punct fuziunii, dar nu se despart de vehicule electrice!
Honda a facut un anunț interesant într-o declarație, ăsta era împreună cu Nissan, un rival mai mic, care ăăă a spus că negocierile de fuziune au ajuns la final, dar vor totuși să colaboreze în domeniu vehicule electrice, lucru semnificativ, nu-i așa? De obicei, aceste mișcări indică o schimbare pe piață, dar totul e un pic neclar, nu se știe exact cum va evolua situația o dată cu trecerea cu cacatul timpului, dacă s-au înțeles sau asta era o strategie în fața publicului.
Compania Honda, care e considerată a fi al doilea mare producător de automobile din Japonia, recent a raportat un profit operațional trimestrial de 2,58 miliarde de dolari, dar întrebarea rămâne: de ce estimările analiștilor, care, de fapt, erau cam de 403,7 miliarde de yeni, s-au dovedit a fi atât de diferite? Sondajul efectuat este realizat de șapte analiști, dar de ce atâta diferență în calcule, oare aceasta e o tactică sau o simplă coincidență?
În plus, afacerea de automobile a Honda, a avut parte de vânzări mai mari în SUA, o piață care s-a dovedit a fi crucială pentru ei, în contrast cu scăderea vânzărilor din China, un aspect semnificativ, care ridică multe semne de întrebare cu privire la strategia de expansiune, deoarece vânzările pe o piață esențială sunt mai puternice, dar ce se întâmplă cu celelalte? Oare Honda va putea să mențină acest trend ascendent în viitor?
Compania a experimentat și ea o concurență mai acerbă în timpul recent, incluzând mărci de mașini japoneze, provocările vin mai ales din China, unde prețurile vehiculelor electrice cresc, iar producătorii chinezi de vehicule electrice își fac loc pe piață, asta punând presiune pe celelalte companii, inclusiv Honda care se străduiește să rămână competitivă, dar cum va face asta? Se discută mult despre impactul acestei concurențe, dar nu se știe exact ce strategii vor adopta în fața acestei provocări.
În fine, Honda a decis să-și mențină prognoza pentru profitul operațional pentru anul întreg de 1,42 trilioane de yeni, dar a modificat perspectivele de vânzări globale, reducându-le de la 3,8 milioane la 3,75 milioane, iar acest lucru reflectă în principal o scădere pe piața din Japonia, care ridică din nou multe întrebări legate de viitor și de cum se va adapta compania la aceste condiții, în contextul unei piețe în continuă schimbare și plină de incertitudini.
Honda
Nissan
fuziune
profit
vanzari
competitie
vehicule electrice
piața din Japonia