Thursday, May 23, 2024
HomeSportGheorghe Turda, artistul care critică prezența ucrainenilor în România

Gheorghe Turda, artistul care critică prezența ucrainenilor în România

Gheorghe Turda, în vârstă de 75 de ani și originar din regiunea Maramureșului, a făcut unele declarații controversate într-un interviu acordat în exclusivitate pentru publicația FANATIK. Artistul, care are în CV-ul său atât titlul de fost angajat al MAI, cât și de general de brigadă în Poliție, și-a exprimat nemulțumirea față de prezența ucrainenilor în România.

Opinia despre ucrainenii din România

Întrebat despre situația de la granița României cu Ucraina, Gheorghe Turda nu s-a arătat foarte impresionat și a mărturisit că nu este de acord cu modul în care autoritățile noastre îi tratează pe acești vecini. El consideră că ucrainenii și-au luat cu desăvârșire libertatea de a se stabili în România fără a-i fi afectată situația materială, ba din contră, a observat cum aceștia își permit să se afișeze cu mașini de lux.

Gheorghe Turda pare să aibă o opinie în contrast cu atitudinea autorităților față de ucraineni. El subliniază faptul că mulți tineri români sunt nevoiți să părăsească țara în căutarea unui trai mai bun în străinătate, în timp ce ucrainenii primesc ajutoare financiare, job-uri, hrană și cazare în România.

Artistul, care s-a născut într-un sat din Maramureș și are rude în Ucraina, a făcut o paralelă între situația românilor care pleacă în Occident și ajutorul oferit ucrainenilor: “Tinerii români sunt plecați la munci în Occident. În loc să stea acasă, cu părinții, cu frații, cu familiile lor, ei se sacrifică pentru neamul românesc, prin Occident, ca să facă bani și pe urmă, ce să facem, să transmitem ajutoare la ucraineni? Eu spun adevărul, nu mi-e frică să spun”, a declarat Gheorghe Turda.

Ucrainenii și luxul lor în România

Gheorghe Turda nu este doar nemulțumit de ajutorul acordat ucrainenilor, ci crede că aceștia îl sfidează prin luxul pe care și-l permit în România. Artistul a observat că grupuri de ucraineni se stabilesc în diverse zone din țară, în special în Maramureșul de Nord și Sighetu Marmației, și se afișează cu mașini scumpe.

El consideră că acest comportament este o formă de dispreț față de români și critică faptul că autoritățile le oferă ajutor în continuare, donându-le mâncare, bani și cazare: “Sunt acele grupuri care vin aici din zona Ucrainei la noi, se stabilesc la noi, sunt cazați peste tot, în Săpânța, în tot Maramureșul de Nord, Sighetu Marmației. Părerea mea este că ne cam sfidează pe noi românii de acolo. Vin cu niște mașini foarte performante, “bengoase”, să nu folosesc alt termen și, bineînțeles profită de ajutorul nostru și ne râd în nas. Mă refer la luxul și opulența pe care o afișează”, a explicat artistul.

Gheorghe Turda aduce în discuție și problema locurilor de muncă, afirmând că ucrainenii ocupă aceste poziții în detrimentul românilor care pleacă definitiv din țară. El consideră că aceștia primesc mai multe ajutoare și sprijin decât oamenii din propria țară: “Noi îi ajutăm pe ucraineni, dar pe ai noștri care pleacă definitiv din țară, că n-au loc de muncă din cauza lor? Ei se angajează prin România, în toată România, n-am nimic personal cu ei, Doamne ferește, dar ne ocupă locurile de muncă, asta e părerea mea. Mă refer că îi ajutăm și cu bani, și cu cazări și cu mâncare. S-au donat tone de mâncare și haine pentru ei. Și se donează în continuare!”

Gheorghe Turda a ales să facă aceste declarații pentru a sublinia nemulțumirea sa față de modul în care sunt tratate relațiile dintre români și ucraineni și speră că autoritățile vor lua în considerare această problemă.

Tags: Gheorghe Turda, prezența ucrainenilor în România, Maramureș