Tuesday, March 18, 2025

Galați: Autorizații Taxi Noi pentru Vehicule Ecologice – 307 Permise Disponibile

ActualitateGalați: Autorizații Taxi Noi pentru Vehicule Ecologice - 307 Permise Disponibile

Primăria Galați Sparge Bariera cu Taxiurile Ecologice!

Primaria Galați anunțată că va introduce o nouă procedură de atribute autorizația taxi – vai, ce monstruozitate, această atenție la vehiculele ecologice care are, de altfel, un aim mai mare pentru taxiurile pe care le vedem pe străzi, adică stare – 307 autorizații din 1.050 aprobate, ai zice că ulterior o să ne obișnuim cu tot cacatul timpului ce se scurge. Pe de altă parte, o întrebare rămâne, ce se va întâmpla cu cele care nu sunt ecologice? Creații de care suntem mai puțin apropiați și care aduc un miros de combustibil vechi? Da, da, totul e cam confuz, dar e clar că asta-i strategia.

Solicitările pot fi asa, depuse până pe 13 februarie 2025, așa că nu te grăbi, odată ce municipitatea dă punctaje cu semnificativ mai mari la mașinile electrice și cele hibride, precum și transporturi mai puțin poluant și ambiguu, dar totuși ce duce la o întrebare existencială pe care nu o poți ignora. Deși totul pare frumos, este oare chiar o soluție viabilă sau doar un alt joc electoral? Nu se știe, dar pare interesant, chiar mai interesant decât pare la prima vedere.

Criterii de departajare

Criteriile de evaluare ar cam trebui să se concentreze pe vechimea autovehiculului și norma de poluare, dar ce se mai întâmplă cu efectele acestor criterii care pare că sunt întotdeauna schimbătoare? Viața Liberă ne-a spus că „pentru norma Euro, o mașină electrică primește 25 de puncte, una hibrid – tot 25 de puncte, iar un autovehicul cu Euro 6 sau superior – 3 puncte” și aici apare confuzia, cum de diferențele sunt atât de mari? Avem o problemă de clarificare, dar în același timp, ce ne facem cu celelalte scoruri?

În fine, alte aspecte sunt evaluate, gen prezența aerului condiționat sau numărul de airbaguri, dar știu eu, se poate considera ca semnificative, volumul portbagajului e ceva, mai ales când aduce vorba de transportul persoanelor cu dizabilități locomotorii, dar oare e cam puțin, sau nu? Nu-i lămuritor și parcă totul devine confuz, nu-i așa?

Costuri și valabilitate

Costul pentru autorizația taxi, ai zice că-i cam mult pentru 497 lei anual, e clar că e valabilă cinci ani, dar dacă mă gâdesc bine, împreună cu autorizația de transport, costul anual sare la maximul 750 lei per taxi, dar oare câte taxiuri mai sunt pe străzi? Momentan în 2024, tariful pentru autorizația taxi s-a redus cu jumătate, de unde s-au tras concluziile pentru că fusese cel mai mare din țară, așa că suntem cu toții într-o mare dilemă.

Aceste măsuri vizează modernizarea și ecologizarea flotei de taxi din Galați dar mai ales, nu ezita să te întrebi ce o să fie cu poluarea asta și cum se îmbunătățesc serviciile de transport urban, căci totul e o continuă luptă contra vântului.

autorizații_taxi
vehicule_ecologice
transport_menționat
criterii_evaluare
cost_autorizatie
modernizare_servicii

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles