Sunday, May 18, 2025

“Ford prognozează venituri pentru 2025 și se confruntă cu incertitudini legate de tarifele lui Trump”

Economie si Financiar"Ford prognozează venituri pentru 2025 și se confruntă cu incertitudini legate de tarifele lui Trump"

Ford Sub Presiune: Tarifele lui Trump și Provocările Electrice

Producatorul auto a zis ca profitabilitatea globala va fi ok pe 2025, dar oricum e mai mica decat in 2024, si destul de nasol, ca pentru al patrulea trimestru a avut un profit net de 1,8 miliarde dolari, ce e un pic mai mult decat pierderea de 500 milioane dolari din anul anterior, ce a fost afectata de niste costuri legate de pensii, ciudat, nu? Serios, nu se intelege prea bine ce se intampla, ca sa te intrebi unde oare s-au dus banii.

Jim Farley, directorul executiv al Ford, pare ca cauta sa aiba un 2024 mai bun intr-un context deja aiurea din cauza politicilor din SUA, ce de fapt sunt deja bagate in toata situatia asta din cauza tot felul de schimbari din politica, dar nu se stie ce va fi, si e o mare incertitudine, adica ni se spun multe dar nu se vad rezultate clare, ai zis ca va fi mai bine dar nu se stie cum va iesi.

Compania din Dearborn lucreaza ca sa depaseasca probleme de calitate care nu se mai termina si sa creasca pretul actiunilor care a scazut, cu 18% anul trecut, deci e cam naspa. Plus, presiunea venita de la Donald Trump cu tarifele care ar putea sa fie impuse pentru Mexic si Canada, si aici situatia devine mai serioasa, va dati seama ca daca se pun tarifele astea, costurile materiei prime vor creste si se va duce tot de rapa cererea, dar cine poate sa faca prognoze clare in zilele noastre?

Farley a discutat cu analiștii pe o conferință telefonică, a zis ca Ford poate rezista, dar nu stie cat, si e ca si cum a spus ca dacă tarifele de 25% se aplică în continuare, pierderile vor fi colosale pentru industrie, miliarde de dolari disparute și mai ales locuri de muncă afectate, o grămadă de complicații, dar el crede ca Trump vrea binele industriei auto, dar cine stie ce se vrea de fapt în spatele acestor decizii?

Veniturile în acest trimestru patru sunt mai mari, mai exact 48,2 miliarde dolari, care depasesc prognozele analiștilor, dar cu cifrele acestea nu e clar daca este o salvare sau doar un miraj, ca profitul pe acțiune a fost de 39 de cenți, cu 6 cenți mai mult decat a zis analistii, dar continui sa ma intreb daca e vorba de o realitate solidă ori doar o iluzie bine vândută.

Farley a decis sa faca reduceri mari la planurile cu vehicule electrice anul trecut, a ramas in urma cu lansarile, deci e un pic de agitație, se anulează SUV-uri electrice așteptate și se amână tot felul de camioane, toată echipa din California pe care se bazează, asta suna mai mult a o favoare, va trebui sa ne așteptam până in 2027 pentru un pickup electric, dar nu se știe cum va fi piata atunci.

Deși Ford nu scoate pe piață noi vehicule electrice în 2024, spre deosebire de GM care are o grămadă de lansări planificate, Farley se bazează mult pe hibrizi, care sunt un pic în umbră, și a căror viitor este cam incert, pentru că GM pare să aibă un plan mai agresiv ceea ce face ca Ford să rămână cu un oarecare handicap, dar e greu să tragi concluzii rapide in fata acestui tablou.

Ford are pierderi la vehicule electrice, dar investește mult în modele viitoare și încearcă să își crească volumul vânzărilor în timp ce face reducerile necesare, a spus directorul financiar, Sherry House, dar totul rămâne vag si nu prea se intelege cum pot sa fie ele eficiente cu niste rescape financiare de 1,4 miliarde dolari propuse, deci e nevoie de o strategie coerentă pentru a evita un colaps.

Ford a vândut un număr decent de 187.426 de hibrizi și 97.865 de vehicule electrice, dar este încă sub multe așteptări, și nu se vede o îmbunătățire majoră, chiar și așa, abordarea multimotor pare că ar putea să salveze vânzările pe care le-ar putea pierde în caz de eliminare a creditului fiscal federal, dar GM pariază totul, deci competiția e dură.

Estimările companiei vorbesc despre venituri mai mici, așteptate între 7 miliarde și 8,5 miliarde dolari pentru 2025, și desi a reușit să își îndeplinească țintele pentru 2024, cum a scăzut asta ar putea să pună sub semnul întrebării viitorul finanțelor sale, înregistrându-se un EBIT de 10,2 miliarde dolari, și nu se știe daca va fi sustenabil pe termen lung.

Problema tarifelor lui Trump

Ford este primul mare jucator care a vorbit despre veniturile sale după ce Trump a zis ca se vor impune tarife de 25% la produsele din Mexic și Canada, afectând nu doar Ford ci și competitorii GM și Stellantis, dar apoi el a amânat decizia, și e ca și cum nimeni nu știe ce se va întâmpla pe viitor, și directorii Ford au spus că tarifele nu apar în previziunile lor.

Farley a menționat că orice măsură tarifară ar trebui să fie bine gândită pentru industria auto, pentru că rivalii din Asia pot să importe fără probleme costuri suplimentare, un pic de echilibru ar trebui sa existe, dar e greu de crezut că se va ajunge la un consens rapid cu toate incertitudinile de rigoare.

Tarifele pentru Mexic s-ar putea să facă un pic de mizerie printre modelele accesibile ale Ford, cum ar fi camionul Maverick sau SUV-ul Mustang Mach-E, care sunt făcute în Mexic, dar oricum specialiștii spun că Ford e mai puțin vulnerabil la aceste tarife, de parcă ar fi un fel de scut, în timp ce AN modelul GM riscă mult mai mult, dar cumva asta nu schimbă cu nimic impactul real.

profitabilitate
Jim Farley
probleme productie
tarife Donald Trump
venituri
planuri vehicule electrice
hibrizi Ford
pierderi vehicule electrice
estimari venituri
tarife Mexic

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles