Saturday, June 14, 2025

Incendiu devastator la Hunedoara: Acoperișul unei hale în flăcări!

```html Incendiul din Hunedoara: Focul devorator care a...

Urmă cu groază: Cum a fost planificat masacrul de la Mineriada din 1990!

```html Epoca de Aur a Întunericului: Mineriada din...

China își exprimă îngrijorarea: Conflictul Israel-Iran devine o amenințare globală!

```html China Redefinește Conflictele Globale cu o Poziție...

“Elevii români, incapabili să aplice matematica în viața reală: concluzii alarmante din Raportul Național de Alfabetizare Numerică”

Actualitate"Elevii români, incapabili să aplice matematica în viața reală: concluzii alarmante din Raportul Național de Alfabetizare Numerică"

Elevii români, în criza alfabetizării numerice: statistici alarmante!

Statisticile despre educaţia în România sunt de multe ori mai neclară decât ar trebui, iar un exemplu clasic ar fi acea problemă banală cu loteria, care are ca rezultat peste 90% din elevi care nu ştiu răspunsul corect, adică probabilitate este egală, dar totuși este un exemplu din Raportul Naţional de Alfabetizare Numerică care evidențiază lipsa de aplicare a noţiunilor în viețile reale, ceea ce provoacă întrebări legitime despre sistemul nostru educațional.

Diana Dumitrașcu, cunoscută din TVR a arătat o situație similară, când a dat un exercițiu de matematică despre pizza, un exemplu simplu dar care nu este ușor deloc pentru mulți dintre elevi care se pare că nu reușesc să vină cu răspunsurile corecte la astfel de întrebări esențiale, dovadă fiind raportul care subliniază că majoritatea nu știe să aplice matematică în situații ce par, la prima vedere, simple.

Cu alte cuvinte, Dragoș Iliescu, autor studiu, spune că există un exemplu cu loteria unde foarte mulți, o majoritate procentuală 92-93% din elevi afirmă fără ezitare că probabilitatea de a ieşi acelaşi număr, de obicei numărul trei ca să fim specifici, este mai mică, ceea ce pare hilar având în vedere adevărul matematic, dar totuși ilustrează o problemă seriosă de învățare în educația noastră, dar oare cât de des ne gândim la aceste aspecte?

Ministrul Educaţiei: predăm mult, prost şi centralizat

Conform rezultatelor șocante ale raportului, cifrele care ies la iveală spun că 36% dintre tinerii din România, fără excepţie de la vârstă şi școală, se împotmolesc într-un analfabetism numeric care nu face altceva decât să ridice semne de întrebare cu privire la viitorul educaţional al acestei naţiuni.

Îngrijorător este că în timp ce în ciclurile primare cifra se limitează la 25%, în liceu acești tineri ajung la aproape 50%, ceea ce sugerează că educaţia necesită revizuiri serioase, în special în domeniile precum Statistica, Algebra şi Geometria, care par să fie cei mai mari duşmani ai elevilor.

Daniel David, ministrul Educaţiei, îşi exprima indignarea faţă de această situaţie spunând că predarea care se face nu doar că este mult, dar şi extrem de prost, centralizat, confirmând astfel ideea că este inacceptabil să ajungem în clasa a XII-a cu aproape 50% dintre tineri să nu înţeleagă concepte simple de numeraţie, iar întrebările care rămân în aer sunt: ce se întâmplă cu educaţia noastră?

Contextul în care elevii sunt crescuţi, mediu social, economic, influenţează într-un mod semnificativ modul în care aceştia se descurcă la şcoală, aduce în atenţie studiul despre impactul acestor factori ce pot amplifica sau diminua şansele de succes pentru generațiile viitoare.

Radu Gologan, lider în Societatea de Ştiinţe Matematice, consideră că examinările organizate sunt o oglindă distorsionată a cunoştinţelor reale, având în vedere că examenele naţionale nu fac decât să testeze reţete în loc să stimuleze gândirea creativă şi înţelegerea matematicii, o abordare care ridică semne de întrebare asupra viitorului formei de educaţie din România, ceea ce ne face să ne întrebăm: unde ne îndreptăm?

Este totuşi o chestiune mai profundă, una de predare, subliniază profesorii, deoarece anxietatea față de matematică este o problemă gravă și autentică, în special în contextul în care sistemul educațional pare să renunțe la flexibilitatea și încurajarea diversității răspunsurilor, ceea ce duce la o frustrantă rigiditate.

Daniela Vasile, profesoară de Matematică, afirmă, iar acest lucru nu este de neglijat, că anxietatea aceasta este generată din predarea matematicii ca având un singur răspuns corect, aglomerând elevii cu bareme de corectare care nu se potrivesc cu nevoile lor educaţionale, subliniind astfel importanţa adaptării metodelor de învăţare la realitatea elevilor.

Testul de Alfabetizare Matematică, elaborat prin colaborarea dintre Brio şi Asociaţia pentru Valori în Educaţie, a fost aplicat pe un grup semnificativ de aproape 10.000 de participanţi din 600 de şcoli, ceea ce sugerează o tentativă de a obține o imagine clară asupra stării învăţământului naţional.

alfabetizare numerică
educatie românia
probleme matematica
analfabetism numeric
ministrul educatiei
rezultate raport
metode invatare

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles