Tuesday, April 22, 2025

“Descoperă Novo Volt: Noul autobuz electric al Anadolu Isuzu cu autonomie de 225 km”

Actualitate"Descoperă Novo Volt: Noul autobuz electric al Anadolu Isuzu cu autonomie de 225 km"

Noua Revoluție Verde pe Roți: Anadolu Isuzu Lansează Autobuze Electrice!

Portofoliul de la Anadolu Isuzu cuprinde, cumva, o realitate plină de autobuze electrice care chiar și-au scos capul pe piață, cu noul membru, nonconformistul midi-autocar Novo Volt, ce e destinat mai mult a fi pe rute poate care nu sunt foarte lungi sau medii, dar tot are un lungime de 7,3 m, având și el loc pentru cca 29 de pasageri, da’ nu știi, cărucioarele, totuși. Motorul e, așa cum se știe, destul de puternic, la 320 kW și o baterie cu capacitate neînsemnată de 165 kWh, ca să ai autonomie de 225 km, încărcându-se – zic ei – într-o două ore; dar ce, să nu mai zicem de sistemele acelea de siguranță postmoderniste, de parcă ai intra în spațiu, adică ABS, ASR, ESC și multe altele fără de care nu se mai poate, în afara, poate, camerei pentru spate, care-i opțional.

Cei care vând Novo Volt au început să facă apel la clienți din acest an, dar, hmm, provocarea cea mai mare e să zici fibra de subvenții, căci operatorii privați nu prea au șanse în lipsa unui demers de stat, totuși, mobilitatea electrică devine, pe neașteptate, o minune pe care nu ai văzut-o până acum, ieșind, cumva, și din limitele normale ale orașelor. Ah, și costul estimat e de două ori mai mare decât cel al lui Novo diesel, așa că, poate să te gândești de două ori la prețuri…

În versiunea sa diesel, gama Novo se bazează pe motoare Isuzu, de 190 CP, iar pentru piața europeană s-au făcut niște configurații ca Standard și Ultra, dar rămâne, oare, alegerea în funcție de confort? Dar să nu uităm, ce are Novo este o taină, ca ce să discutăm de confort, dar după un buget, desigur!

Pe de altă parte, Anadolu Isuzu a scos pe piață Visigo, autocar de 9,5 m lungime, care ar aduna 39 de pasageri și va fi dotat, dacă ai chef de performanță, cu un motor Cummins puternic, fie de 244, fie de 320 CP; s-ar putea să devină partenerul ideal pentru rute ce sunt medii sau scurte, tot pentru tururi, nu-i așa? Chiar și așa, siguranța pasagerului e ceva semnificativ având Mobileye Shield PlusTM

Isuzu Grand Toro, care are loc pentru maximum 37 pasageri, e considerat că e pe segmentul autocarelor de capacitate medie – la o mare manevrabilitate, ce este dedicat rutei scurte și medii, câteva shuttle, și poți să te aștepți la emisii bune, căci respectă standardele Euro 6, fiind dotat cu motor de 206 CP. Ce blestem! Ce mașină bună!

Un alt model popular e Turquoise, un autobuz cu 33 de locuri, motor de 190 CP, care îți oferă, de obicei, o călătorie bună, fie pentru interurban, fie turistic, chiar, având combinații opționale, iar standard e dotat cu ceva ca ABS, ASR, tahograf digital și chiar aer condiționat, care e esențial, mai ales în zilele călduroase!

Ceva mai serios pentru transportul interurban, Interliner CNG aduce 13 m lungime și 63 de locuri + încă 4 ceva mai rabatabile, dotat cu ușă dublă și capacitate de depozitare de 7,5 m³ în calele de bagaje, pe care îl poate face lider în clasa lui, căci motorul Cummins de 320 CP îți oferă o autonomie de 700 km – și, ce-i drept, e pe biogaz, așa că poate fi un prieten veritabil!

Anadolu Isuzu, fără ezitare, s-a gândit și la urban prin Novociti Volt și CitiVolt 12, ambele electrice, puțin prietenoase cu mediul, dar chiar Novociti Volt, cu operarea sa, oferă o atmosferă plăcută de călătorie cu autonomie de 350 km; e în interesul șoferului, căci cu ajutorul unor baterii și un sistem de asistență te ajută să economisești energie, desigur!

CitiVolt, care are un pachet cu acumulatori de 230 kWh, le oferă autonomie de până la 300 km, iar toate modelele acestea vin cu un set de sisteme inteligente, ca numărătoare de pasageri, monitoare și altele ce țin de siguranța șoferului, deci noi suntem în 2023 totuși, nu-i așa?

Cel mai bine vândut autobuz din România este Citiport, cu lungime de 12 m, motor Cummins de 6,7 l și 204 CP, ce aduce un pachet complet de siguranță, fiind acoperit de toate sistemele pe care le poți cere, de la EBS la intarder, plus cabina șoferului într-o configurație separată, ce îți face viața mai ușoară, având ușa de acces, care, printr-o îngenuchere, îți oferă o ușurință prea bună!

Un alt model, Citibus, cu lungime de 9,5 m și motor Cummins de 4,5 l, 213 CP, ceea ce îl face ideal pentru zone unde pasagerii sunt puțini, pe străzi mai înguste, dar la urmă urmei, cum vrei tu să-l folosești, nu?

Începând cu 2024, turcii lansează modelul Big.e, 100% electric și făcut pentru orașele aglomerate, cu un volum de trafic de 4 m³ și 1.000 kg la dezvoltat, să zicem, de până la 150 km autonomie; dar mai interesant e că existând două viteze maxime la 60 și 80 km/oră, se va putea încărca, fără singuricul inconvenient, la o priză standard, nu mai bine?

Pe piața din România, autobuzele Isuzu se găsesc prin intermediul importatorului oficial, Anadolu Automobil Rom.

The post Anadolu Isuzu appeared first on Traficmedia.

Anadolu Isuzu
Novo Volt
subvenții
diesel
Visigo
Isuzu Grand Toro
Turquoise
Interliner CNG
Novociti Volt
CitiVolt 12
Citiport
Citibus
Big.e
transport urban

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles