Wednesday, April 17, 2024
HomeSportDescoperă ce detaliu esențial trebuie să verifici când cumperi iaurt cu fructe

Descoperă ce detaliu esențial trebuie să verifici când cumperi iaurt cu fructe

Descoperă ce detaliu esențial trebuie să verifici când cumperi iaurt cu fructe

Cumpărăturile din supermarket pot fi o adevărată provocare când vine vorba de alegeri sănătoase și informate. Dacă ești un adept al iaurtului cu fructe, este esențial să știi ce să verifici pe etichetă pentru a face cea mai bună alegere în privința conținutului de zahăr. Mihaela Bilic, unul dintre cei mai apreciați experți în nutriție din România, a dezvăluit un detaliu esențial pe care ar trebui să-l iei în considerare.

Cheia alegerii: cantitatea de zahăr din iaurtul cu fructe

Desigur, atunci când cumperi iaurt cu fructe, vei acorda atenție conținutului de grăsime și numărului de calorii. Cu toate acestea, Mihaela Bilic explică că aspectul cel mai important nu este nivelul de grăsime, ci cantitatea de zahăr prezentă în produs.

Industria alimentară utilizează atât lactoza, care este un zahăr natural prezent în lapte, cât și zahărul rafinat în producția de iaurt cu fructe. În consecință, este necesar să fim atenți la cuvântul “zaharuri” de pe etichetă.

“Cum alegem iaurtul cu fructe? Nu după conținutul de grăsime sau numărul de calorii, ci după cantitatea de zahăr adăugată. Cu cât mai puțin zahăr, cu atât mai bine.”

Aceste cuvinte sunt spuse de către Mihaela Bilic, care face precizarea că iaurtul cu fructe este, de fapt, un iaurt cu mult zahăr, iar ea dorește să ne învețe cum să identificăm cantitatea de zahăr adăugat în produs.

Mihaela Bilic explică: “Industria alimentară combină lactoza (zahărul natural din lapte) și zahărul rafinat, așa că veți vedea cuvântul ‘zaharuri’ pe etichetă”, a subliniat specialistul într-un videoclip postat pe platforma Facebook, în cadrul emisiunii “Anchetă pe etichetă”.

Cum să calculezi cantitatea de zahăr din iaurtul cu fructe

Pentru a determina cantitatea de zahăr rafinat adăugat în iaurt, este necesar să scădem 3,5 grame (cantitatea de lactoză) din totalul zaharurilor prezent pe etichetă. Diferența reprezintă cantitatea de zahăr rafinat adăugat.

Această diferență poate varia considerabil între produsele disponibile pe piață. Mihaela Bilic a comparat cinci tipuri de iaurt cu fructe pentru a oferi exemple concrete.

“Orice tip de lapte conține 3,5 grame de lactoză. Deci, dacă scădem 3,5 grame din cantitatea totală de zaharuri, obținem zahărul rafinat adăugat. Veți observa că, în funcție de sortiment, cantitatea de zahăr adăugat poate varia semnificativ.”

Specialista continuă: “Avem un produs cu 6,5 grame de zaharuri. Dacă scădem 3,5 grame, obținem 3 grame de zahăr rafinat adăugat. La cealaltă extremă, avem un produs cu 14,3 grame de zaharuri, adică aproape 10 grame de zahăr rafinat adăugat.”

Să ne imaginăm ce reprezintă acești 10 grame de zahăr. Trebuie să reținem că o linguriță de zahăr are 5 grame, deci într-un astfel de produs avem două lingurițe de zahăr la suta de grame de produs.

Mihaela Bilic adaugă: “Îl numim iaurt cu fructe, dar de fapt este mai degrabă o budincă, o șarlotă, un desert. Are un conținut caloric similar înghețatei.”

Mihaela Bilic îi îndeamnă pe consumatori să opteze pentru iaurtul cu fructe care conține o cantitate redusă de zahăr adăugat. Este de preferat să nu depășească 7 grame. Astfel, iaurtul nu va fi un desert bogat în calorii.

“Dragii mei, dacă doriți un iaurt cu fructe, alegeți unul cu un conținut minim de zahăr adăugat, nu mai mult de 7 grame. În acest fel, nu veți consuma un desert, ci un iaurt. Acum știți!”, a conchis nutriționista.

TAGS: iaurt cu fructe

RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

General

Recent Comments