Sunday, July 14, 2024
HomeActualitateDecizia de defrișare în Valea Oltului: Argumentele și planul ministrului Grindeanu

Decizia de defrișare în Valea Oltului: Argumentele și planul ministrului Grindeanu

Decizia de defrișare în Valea Oltului: Argumentele și planul ministrului Grindeanu

In urma declarațiilor Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, lucrările de defrișare programate în zona Văii Oltului au fost planificate pentru perioada verii. Această decizie a fost luată având în vedere posibilitatea de a munci timp de 14 ore pe zi în condițiile dificile ale muncii în pădure, pe munți, la înălțimi semnificative și la distanță considerabilă de carosabil, unde activitățile nocturne ar pune în pericol viețile lucrătorilor.

Grindeanu a explicat că unul dintre loturile Autostrăzii Pitești – Sibiu necesită defrișarea a aproximativ 36 de hectare de pădure, din care 10 hectare sunt în imediata vecinătate a drumului, având înălțimi de până la 70-80 de metri deasupra carosabilului. Lucrările sunt planificate exclusiv pe timpul zilei, deoarece operațiunile desfășurate în astfel de condiții nu permit activitatea nocturnă pentru siguranța personalului. Proiectul presupune o muncă intensă, extinsă pe o perioadă îndelungată pentru finalizare.

Cu privire la programare, ministrul a subliniat că alegerea perioadei de vară a fost determinată de oportunitatea de a profita la maximum de timpul disponibil, evitând astfel întârzieri semnificative. Grindeanu a menționat că alternativa de amânare pentru perioada toamnei ar fi fost riscantă, având în vedere începutul anotimpului ploios în zona montană. Pentru a evita posibile pagube și întârzieri, decizia de a iniția lucrările în iulie și august a fost considerată cea mai viabilă, luându-se în calcul factorii meteorologici și de siguranță.

În ceea ce privește opțiunile în raport cu calendarul, Grindeanu a subliniat că, deși ar fi existat alternativa să amâne proiectul pentru anul viitor, respectiv în luna mai-iunie, alegerile programate ulterior nu ar fi justificat întârzierea. Alegerea actuală a temporizării lucrărilor a fost intens argumentată, evitându-se acuzele de amânare inutilă și concentrându-se asupra finalizării în termen.

Ministrul a comunicat că a consultat multiple companii private pentru a evalua posibilitatea desfășurării operațiunilor de defrișare pe versanți la înălțimi mari în timpul nopții. Concluzia unanimă a acestora a fost că această metodă de lucru este singura viabilă și sigură pentru personal. Activitățile se desfășoară cu maximă atenție și control, fiind strict delimitate în timp și bine gestionate pentru a menține siguranța tuturor celor implicați.

Referitor la intervalul de finalizare a lucrărilor, Grindeanu a exprimat dorința și angajamentul de a încheia proiectul înainte de termenul stabilit pentru 9 august. Monitorizarea constantă și coordonarea strânsă a echipei implicate sunt menite să asigure respectarea graficului de lucru. Astfel, optimizarea operațiunilor și eficiența muncii depuse sunt prioritare pe tot parcursul proiectului desfășurat pe Valea Oltului.

Încheind, Ministrul Transporturilor a reiterat justificarea închiderii circulației pe Valea Oltului, precizând că nu exista o altă soluție fezabilă pentru a asigura siguranța și succesul lucrărilor de defrișare. Implicarea activă, consultarea cu specialiști din domeniu și deciziile rationale au fundamentat această abordare necesară pentru construcția durabilă de autostrăzi în România.

Source: Valea Oltului defrișare

TAGS: Valea Oltului, defrișare, autostrada, Sorin Grindeanu, transporturi, infrastructură, veri, defrișare, munte, siguranță, ezs

RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

General