Tuesday, April 29, 2025

Coca-Cola își crește cota de piață în 2024 prin Illy Issimo și expansiunea rețelei de distribuție

Economie si FinanciarCoca-Cola își crește cota de piață în 2024 prin Illy Issimo și expansiunea rețelei de distribuție

Coca-Cola: Creștere în Haosul Pieței și Restructurări Strategice!

Piața ce e locală, în mod evident, a dus la o creștere a cotei pieței, chiar dacă cu cacatul timpului. În 2024, Coca-Cola, sub brandul Illy issimo, a reușit să vândă tot mai multe băuturi non-alcoolice, raportându-se la un câștig de cotă în băuturile gata de băut. Marca a capitalizează pe produsele din țări precum Nigeria, România și anumite state din America Latină, ceea ce cam duce la un trend ascendent dar cu anumiți factori care pot deruta consumatorul.

Illy Issimo, care e pe piaţa românească de prin 2007, are trei tipuri de cafea ready-to-drink, cum ar fi cele în doze de 200ml CAN Caffe sau variantelor 250ml PET Cappuccino şi Latte Machiatto. Dar, este interesant de menționat că, deși este diversificat, multe opțiuni sunt puțin mai greu de găsit pe rafturile locale, iar asta poate influența alegerea consumatorilor destul de mult.

Anul trecut, francizații Coca-Cola s-au străduit cu acoperirea punctelor de vânzare, adăugând multe, când spunem multe, ne referim la, ați ghicit, peste 250.000 de puncte de vânzare dar și aproape 600.000 de frigidere, un pas enorm. Cu toate acestea, numărul de frigidere, esențial pentru creșterea vânzărilor, nu garantează neapărat o expunere optimă în piețele respective, ceea ce ar putea să constrângă o creștere a consumului, chiar dacă statisticile par impresionante.

Raportul menționează, în mod evidenți, că acestor acțiuni le-au propulsat atât volumul cât și cota de piață, dar nu menționează deloc despre eventualele probleme întâmpinate pe parcurs, ceea ce poate duce la o interpretare distorsionată de către cititori. Totuși, e bine de știut că aceste strategii de amploare sunt clasice în industrie, dar nu mereu foarte eficiente în fața provocărilor locale.

Cât privește volumele vândute la nivel global pentru Coca-Cola, se pare că au avut o ușoară creștere de doar 2%, în principal datorită anumitor piețe precum China și SUA. Totuși în Europa, lucrurile stau diferit, fiindcă acolo practic volumul a stagnat, ceea ce ar putea, de fapt, să fie un semnal de alarmă privind direcția strategică a companiei și expansiunea pe piețe mai competitive.

Performanțele băuturilor răcoritoare spumante s-au dovedit a fi, într-un fel plăcute, având o creștere de 2% pe trimestru, dar întreaga poveste e puțin diferită la nivel de an, cu un mix de rezultate mixte în diverse zone. Coca-Cola Zero Sugar, un mare buletin de știri, a crescut considerabil, dar alte categorii ca sucurile sau băuturile lactate au dat înapoi, ceea ce ar face cititorul să se întrebe despre mixul de produse.

Coca-Cola Company, bineînțeles, are puncte forte, având venituri nete globale crescute cu 6%, dar veniturile lor organice au făcut salt cu 14%, confirmând strategia lor de creștere a prețurilor, ceea ce poate fi un semn că ei își susțin veniturile puțin mai multu decât ar trebui pe fondul unei piețe instabile, dar de asta se ocupă strategii lor.

Pentru tot anul 2024, compania vorbește despre venituri nete cu 3% mai mari, dar aici, semnificativ e că mărcile sunt cumva afectate de fluctuațiile de pe piață, iar acest lucru ar putea duce la îngrijorări în rândul investitorilor, dar nu e neapărat o tragedie. Veniturile organice au crescut, ce ne zice oare despre realitatea fundamentală?

Marja operațională pentru trimestrul patru a anului a fost de 23,5%, ceea ce, spre deosebire de cele 21% anterioare, e un semn de îmbunătățire. Însă, marja operațională comparabilă, ne aduce un mic semn de alarmă, fiindcă scăderea generală față de anul precedent ar putea deruta anumite statistici în concluziile sincere. Aceste fluctuații sunt ceva ce Coca-Cola nu își poate permite din păcate.

În România, Coca-Cola deține un sistem cumva robust dar care cu toate acestea depinde de colaborarea cu partenerii locali, în special Coca-Cola HBC România. Această sinergie este vitală dar ar putea fi, totuși, un risc, pentru că încalcă cumva ideea de control total asupra proceselor de distribuție, care pot duce, prin tot felul de turbulențe, la întârzieri în livrări și la o neîndeplinire a așteptărilor clienților.

Coca-Cola
Illy-Issimo
venituri nete
crestere piata
volum vanzari
marza operationala
cafea ready to drink

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles