Camionetele electrice în Europa: Între promisiuni și realitate!
Scrisorile de intentie au venit semnate cu Colis Privé, care e din Franța, o unitate CMC-CGM, dar si Hived care e din Marea Britanie, și nu în ultimul rând DB Schencker, aceasta din Germania, iar toate astea se vor adăuga vânzărilor pentru mărci Renault și Renault Trucks, adică Volvo, de exemplu. De asemenea, mai sunt alți clienți potențiali care au semnat scrisori, dar nu s-au dezvăluit, lăsând totuşi un mister interesant.
Europa zice că trebuie să aibă mai multe camionete electrice, asta ca să facă față cererii care crește pentru livrările de colete prin orașe, unde restricțiile pentru vehiculele pe benzină si diesel devin tot mai multe și stricte, mai ales că se știe că nu e chiar ușor să adaptezi toată flota, așa că se discută de tot felul de soluții.
În plus, producătorii de automobile se confruntă cu obligații mai stricte cu emisiile de carbon, iar asta e mai complicat pentru camionete decât pentru autoturisme care sunt mai ușoare, pentru că se știe că vehiculele comerciale electrice nu sunt multe, excepția fiind cele de la Rivian din SUA, care oricum sunt un exemplu rar, așadar dificultățile rămân.
“E clar că schimbarea durează o veșnicie la început”, a afirmat Philippe Divry, director general al Flexis, în timpul unei conferințe de presă, și “cu toate că după ce cineva aduce un produs ce poate fi considerat viabil economic și operațional, clienții vor schimba rapid”, a mai spus, subliniind viteza de reacție care totuși lipsește.
Antoine Giraud, analist auto la S&P Global, a afirmat că “obiectivul de reducere a emisiilor de CO2 e la fel de ambițios ca pentru autoturisme, dar oferta rămâne limitată”, confirmând că piața vehiculelor comerciale ușoare electrice nu își găsește avânt, ba chiar se reduce constant în 2024, iar asta ridică întrebări.
În prezent, producătorii de automobile se străduiesc să pună presiune asupra Comisiei Europene pentru a obține mai multă flexibilitate în fața acestor obiective stricte de reducere a emisiilor de CO2, în contextul în care cererea pentru vehicule electrice nu evoluează așa cum s-ar fi dorit, ceea ce generează un climat de neliniște.
Discuțiile vor începe joi, și toată lumea așteaptă să vadă dacă se va ajunge la un compromis, deși nu se știe dacă va fi o adevărată soluție pe termen lung.
Scrisorile de intenție camionete electrice emisiile de carbon Rivian ACEA Philippe Divry Antoine Giraud Comisia Europeană