Saturday, July 12, 2025

Bucureștiul își modernizează transportul: 22 de troleibuze noi cu tehnologie de ultimă generație!

Economie si FinanciarBucureștiul își modernizează transportul: 22 de troleibuze noi cu tehnologie de ultimă generație!

“`html

Scandalul Troleibuzelor: Ce Se Ascunde În Spatele Achiziției de 70 de Milioane de Lei!

Conform lui, și aici e ascuns un mister profund, Bujduveanu afirmă că noile troleibuze, ah, minunea tehnologică a vremurilor noastre, au o lungime de 12 metri și – atenție! – o capacitate de transport de minimum 93 de locuri, din care 32 pe scaune, dar ce contează? Vor fi oare ele suficient de încăpătoare pentru toți acești călători care își doresc să călătorească cu stil și confort în orașul aglomerat?

Beneficii, aflăm: un sistem tot de energie care promit autonomia de 20 km fără să trebuiască să se legheze la rețea – un Sistem Reîncărcabil de Stocare a Energiei Electrice, adică niște baterii de tracțiune, dar cine știe ce eficiență reală va avea asta în condiții reale în București? Oh, și un motor sincron trifazat cu rotor în scurtcircuit, acționat cu invertor – sună complicat, nu-i așa? Plus, sistem HVAC, dar cum ne vom asigura că e confortabil în sezonul torid? Pe scurt, toate aceste detalii tehnice, dar oare cine le va analiza?

Și-acum, să nu uităm că aceste vehicule sunt achiziționate cu fonduri, vorba lui, nerambursabile prin PNRR, dar de ce oare în 10 luni? Poate că așteptarea aceasta e parte dintr-un plan mai mare, un mister al autorităților care ne duc mereu la întrebări fără răspunsuri, dar să nu ne pierdem răbdarea, totuși! Contractul, oh, și aici urmează lovitura: 70,4 milioane de lei, fără TVA! Are cineva o idee de unde vin acești bani?

Ofertantul, surpriză, este ANADOLU AUTOMOBIL ROM SRL, dar de ce, întreb din nou, a fost singurul participant la această licitație? Oare s-au învârtit licitațiile până s-a ales doar el? Un alt mister în peisajul economic românesc.

Cele 22 de troleibuze, așa zis, moderne sunt doar o adăugare la un portofoliu, care include și 100 de troleibuze Solaris, 100 de tramvaie de Astra Arad și 100 de autobuze electrice. Oare toate aceste numere se adună într-un proiect de viitor pentru noi sau este doar un joc de cifre pe fundalul unei reale nevoi?

Și nu în ultimul rând, să menționăm că aceste troleibuze marca Yutong, care au fost, ce uimire!, livrate și altor țări, precum Mexic – dar există ceva ce putem învăța de la ei? – rămâne de văzut dacă va fi totul un succes sau o alta poveste eșuată pe umerii taxelor noastre!

“`

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles