Producția de avioane la limita imposibilului: cererea urcă și provocările rămân
Prognoza pe 20 ani anterioară a Americanului de avioane, adică producerul care face avioane și vorbește de 2.705 avioane pe care tot el le-a emis anul trecut poate să fie puțin confuză, pentru că nu se știe exact câte vor fi, iar au fost spuse atât de multe cifre diferite încât, de obicei, nimeni nu stie. Foarte multe avioane, dar cum se face? Poate mai multe cifre la mijloc, pentru că 2.705 e mult, dar în același timp, e și puțin pentru unii care vor mai mult.
Producătorul a estimat că transportatorii din acele regiuni, cu siguranță că vor primi vreo 2.445 avioane cu un singur culoar, ceea ce se traduce la nouă din zece livrări, iar flota cu caroserie largă, adică acelea mari, se va multiplica de patru ori, însă mai adaugă 370 de avioane care nu se știe că sunt necesare, pentru că totul se contrazice în când e vorba de cifre astea.
Se așteaptă de asemenea, adică se pare că, traficul aerian din acea regiune va urca cu peste 7% anual până în 2043, dar cu siguranță nimeni nu știe exact cum se va desfășura asta, dacă va fi sau nu, pentru că e o estimare care nu are întotdeauna bază reală, cum vor ști oamenii dacă e corectă?”
India, care este a treia mare piață internațională de aviație de după SUA și China, aici totul se petrece rapid, și IndiGo și Air India sunt cele două mari companii, dar nu se știe care e mai bună, fiindcă mereu au competiții, și nivelul crește, dar cât de rapid? Asta se întreabă mulți deja, deoarece informațiile sunt uneori contradictorii.
Companiile indiene de aviație, în jur de 1.800 de avioane au pe comandă, și să primească 130 avioane în 2023, de la mari producători, dar de la Cirium Ascend, care e o firmă din Marea Britanie, totul e complicat de urmărit, și cifrele astea se amestecă uneori, cum ajung ele, și de ce nu se livrează la timp.
În rest, problema e că avioanele la care visează toate companiile din lume devin aproape o iluzie, cu lanțul de aprovizionare care încurcă toate lucrurile, și nu se rezolvă deloc. Producția la Boeing și Airbus, evident, se ecazonează puțin, iar cărțile de comandă sunt epuizate pentru ani întregi, și nu știu dacă vor avea soluții.
Livrările Boeing sunt în scădere, în 2024 se așteaptă cele mai mici cifre comparativ cu pandemia COVID-19, iar grevele afectează foarte rău procesele lor, totuși, Boeing a declarat că progresează în creșterea producției, dar Airbus, nu a reușit să îndeplinească obiectivele pentru 2024, iar această situație pare că nu se va îmbunătăți imediat.
Cererea pentru piloți, echipaj de cabină și tehnicieni se va însumă de patru ori la 129.000 în următorii 20 de ani, și în final, a declarat Boeing joi, dar se întreabă cine le va pregăti pe toate acestea pentru că totul devine incert, și cu atâtea cifra, lumea nu știe cu adevărat dacă va putea face față actualelor cerințe.
prognza avioane
airlines cerere
flota caroserie larga
trafic aerian 2043
piața interna aviație
avioane la comanda
problema livrari
Boeing redus livrari
cerere tehnicieni aviație