Black Friday 2024: Românilor le place să cheltuie, dar ce cumpără?
Black Friday rămâne unul dintre cele mai populare evenimente de shopping în România. 93% dintre români sunt familiarizaţi cu acest eveniment de shopping, iar dintre aceştia aproximativ 60% şi-au planificat achiziţii cu această ocazie, potrivit studiului, pe un eşantion naţional reprezentativ de adulţi din mediul rural şi urban.
Bugetele alocate pentru cumpărăturile de Black Friday continuă, de asemenea, să crească. Şi, în mod special, se observă o creştere semnificativă a procentului celor care îşi propun să cheltuiască peste 3.000 de lei. Dacă în 2022 procentul cumpărătorilor cu bugete peste acest prag era de 21%, în 2024 a crescut la 30%.
Conform unui comunicat remis, luni, Agerpres, studiul mai arată că, în ceea ce priveşte categoriile de produse preferate, televizoarele (36%), electrocasnicele mici (36%), hainele (26%), telefoanele mobile (26%) şi maşinile de spălat (19%) conduc topul achiziţiilor planificate de Black Friday. Preferinţele variază, însă, în funcţie de vârstă: faţă de nivelul general, tinerii între 18 şi 24 de ani se orientează mai ales către haine (40%) şi telefoane mobile (40%) sau laptopuri (17%).
Pentru segmentul 25 – 34 de ani, se evidenţiază un interes mai mare decât media pentru haine (34%) şi cosmetice (15%). Cei cu vârsta între 35 – 44 de ani îşi doresc mai mult electrocasnice mari, pe când cei din intervalul 45-55 de ani se gândesc mai mult să cumpere televizoare (42%) şi aragaze (13%). Cei din segmentul 56 – 65 ani “vânează” mai mult decât restul articole de home & deco (16%), dar şi produse alimentare şi băuturi (14%).
De asemenea, studiul evidenţiază o tendinţă tot mai pronunţată de a face cumpărături online de Black Friday. Aproape 80% dintre respondenţi au declarat că intenţionează să cumpere online, comparativ cu 75% în 2022. Această creştere poate fi atribuită mai multor factori, printre care creşterea accesibilităţii internetului, confortul şi simplitatea de a face cumpărături online, precum şi ofertele atractive disponibile online.
Black Friday 2024 se anunţă a fi o perioadă intensă de shopping pentru români. Aşteptările sunt mari, atât din partea consumatorilor, cât şi din partea comercianţilor. Cei mai mulți dintre cei care vor să cumpere de Black Friday sunt pregătiți să cheltuiască mai mult decât anul trecut, iar comercianții se pregătesc să ofere o gamă largă de produse la prețuri reduse. Este de așteptat ca Black Friday 2024 să fie unul dintre cele mai active din istoria comerțului online din România.
TAGS: Black Friday, cumpărături, România, studiu, consumatori, comercianți, online, prețuri, reduceri, eveniment