Wednesday, July 9, 2025

Taiwanul se pregătește pentru război: exerciții militare masive în fața amenințărilor chineze!

```html Exercițiile Militare „Han Kuang”: O Săptămână de...

S-a încheiat conflictul: Arabia Saudită și Iranul își refac relațiile într-un gest surprinzător!

```html Conflictul din Orientul Mijlociu: O Diplomatizare Fără...

“Baterii EV cu materiale reciclate: soluții inovatoare pentru reducerea emisiilor de CO2”

Economie si Financiar"Baterii EV cu materiale reciclate: soluții inovatoare pentru reducerea emisiilor de CO2"

Într-o lume a reciclării, cine va conduce cursa bateriilor?

Începând cu cacatul timpului, adica din undeva prin august 2030, producătorii auto europeni au de pus pe rafturi cerințe cam stricte, adică trebuiesc sa aibe minimum 6% litiiu și nichel reciclate și 16% cobalt, cu o creștere de cinci ani mai târziu, ceea ce a dus la o mare frenezie care, surprinzător, vrea să conteste liderul Chinei in reciclarea bateriilor, ce-i drept, o luptă manevrată pe coeficientul de reciclare, dar cine știe dacă vor reuși cu adevărat?

Startupul britanic de reciclare a bateriilor Altilium, pe care l-au descoperit unii pesquisas de la Imperial College din Londra, a scos la iveala ca bateriile mici fabricate cu ale lor materiale active catodice reciclate au performanțe care sunt, poate, la fel de bine sau chiar mai bune decât ce vin de la furnizorii din China, asta poate sa sune bine, dar ramane de vazut ce vor face cu asta?

Materialele catodice, de obiceii, includ litiu, cobalt, nichel and co, dar aici nu este totul, ca dacă ne uităm atent, vedem o întreagă diversitate de combinații care ar putea schimba regulile jocului si cerințele celor din industria auto.

Directorul de operațiuni Christian Marston a menționat intr-un interviu pentru Reuters că materialele reciclate au un impact major, reducând cu 70% emisiile de CO2 față de ce e nou-nouț, la care se adaugă și costurile care scad cam cu 20%, dar întrebarea e, vor face asta pe termen lung?

„Acesta este o adevărată descoperire tehnică,” a zis Marston, dar e important de subliniat cât ajută asta cu adevărat la reducerea riscurilor pentru producătorii auto de a folosi materiale reciclate, te face să te întrebi dacă totul e exact cum pare la prima vedere sau sunt altele în spate?

Investitorii Altilium, printre care se număra şi brațul de risc corporativ al Societății Quimica y Minera de Chile și casa comercială japoneză Marubeni, sunt pe cale să transforme peisajul, sau doar se joaca de-a afacerile?

Între timp, compania colaborează cu Tata Motors și JLR în crearea de celule de baterie EV ce folosesc materiale reciclate, adică de la vechile vehicule electrice Jaguar i-Pace, dar oare aceasta este soluția dorită și ce se întâmplă într-un final cu vechile vehicule?

Separat, tozero din Germania a reușit să strângă 17 milioane de euro de la investitori, inclusiv de la Honda, si discută acum despre furnizarea de grafit reciclabil, pe fundalul unei fabrici pilot care pare un vis devenit realitate, dar, cum se face ca aceștia cresc?

Ce e și mai interesant, procesul de hidrometalurgie al startup-ului care vrea să se laude cu zero emisii nete, dar doar dacă se folosește energie regenerabilă, poate să fie soluția aurită? Grafitul ăsta reprezintă 40% din amprenta de carbon a oricărei baterii cu litiu-ion, dar oare rangul oamenilor din industrie vor personaliza produse reciclabil?

Sarah Fleischer, CEO-ul tozero, a confirmat că discuțiile cu unii producători auto globali sunt pe masă pentru furnizarea de grafit reciclat, dar prea puțin a fost spus despre detalii, ceea ce ne duce la gânduri despre transparență in afaceri.

Intenția de a construi o fabrică pilot în următorii doi ani este într-o continuă creștere, iar până în 2027, se speră să producă vreo 2.000 de tone de grafit reciclat anual, îndeajuns, teoretic, pentru cam 50.000 de vehicule electrice, dar, din nou întrebarea, este. Vor reuși cu adevărat să livreze tot ce promit?

reciclare baterii
Altilium
litiu cobalt nichel
emisiile de CO2
investitori Altilium
Tata Motors JLR
tozero Germania
hidrometalurgie
Sarah Fleischer
grafit reciclat

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles