Sunday, June 23, 2024
HomeActualitateAvocatul din Oradea câștigă un proces împotriva companiei aeriene Wizz Air și...

Avocatul din Oradea câștigă un proces împotriva companiei aeriene Wizz Air și primește despăgubiri de 40.000 de euro

Avocatul din Oradea câștigă un proces împotriva companiei aeriene Wizz Air și primește despăgubiri de 40.000 de euro

Un avocat din Oradea a dat în judecată compania aeriană maghiară Wizz Air și a obținut câștig de cauză obținând despăgubiri în valoare de 40.000 de euro în instanță. Acesta a petrecut cinci zile în Spania împreună cu familia sa, după ce zborul pentru care achiziționase bilete a fost anulat. Cazul a fost relatat de site-ul local de știri Bihoreanul.

Mircea Ursuța, avocatul în cauză, a povestit prin ce a trecut el și familia sa după o vacanță în Spania și a dezvăluit că este cel care a făcut apel la decizia primei instanțe în timp ce Wizz Air nu a contestat această decizie.

În septembrie 2020, avocatul a achiziționat un pachet turistic prin intermediul agenției Maraton Travel din Brașov, care includea patru bilete dus-întors cu Wizz Air de la Sibiu la Madrid, precum și cazare pentru patru persoane.

Familia a plecat din Sibiu pe 28 decembrie 2020, având în plan să se întoarcă pe 8 ianuarie 2021. Cu toate acestea, la Madrid, aceștia au aflat că zborul lor a fost anulat din cauza condițiilor meteorologice și au rămas blocați în aeroport fără nicio asistență din partea companiei aeriene.

Orădeanul a decis să rămână în aeroport alături de familia sa, dormind pe jos și încercând să găsească alternative de călătorie. Cu toate acestea, toate încercările lor de a găsi un alt zbor spre România au eșuat. Wizz Air nu a contactat familia și nu a oferit nicio informație sau asistență.

După cinci zile de coșmar, familia a reușit să se îmbarce într-un avion către Budapesta și apoi să închirieze o mașină pentru a ajunge înapoi acasă, la Oradea. În tot acest timp, nimeni din partea Wizz Air nu a reușit să le ofere explicații sau să-i sprijine în vreun fel.

Dupa două reclamații și încercări repetate de a contacta compania fără niciun răspuns adecvat, avocatul a decis să întreprindă acțiunea legală. În primăvara anului trecut, acesta a început procesul împotriva Sucursalei Wizz Air Hungary din România și a companiei-mamă, Wizz Air Hungary Ltd din Budapesta.

Cererea avocatului includea compensații financiare pentru pierderi materiale, daune morale și cheltuieli de judecată. Procesul s-a desfășurat la Judecătoria Alba Iulia și s-a ajuns la concluzia că avocatul avea dreptate în solicitările sale.

Compensațiile acordate de instanță includ suma de 1.185 euro și 376 de lei pentru pierderea financiară suferită în cele cinci zile, 1.600 euro pentru compensații, 40.000 euro pentru daune morale și 4.760 de lei pentru cheltuielile de judecată.

Sentinta nu a fost contestată de către companie până în prezent, dar avocatul a făcut apel la Tribunalul Alba pentru a obține o sumă mai mare de despăgubire morală. Acesta susține că prejudiciile suferite de el și familia sa justifică suma solicitată inițial.

Așadar, avocatul din Oradea câștigă procesul împotriva Wizz Air și primește o sumă importantă de despăgubiri pentru toate problemele și suferințele trăite în urma anulării zborului lor din Spania. Aceasta este o decizie importantă pentru protecția și drepturile pasagerilor în cazurile de anulări de zboruri și neasistență din partea companiilor aeriene.

TAGS: avocatul, Wizz Air, proces, despăgubiri, companie aeriană

RELATED ARTICLES

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

General