Începe nebunia lucrărilor pe autostrada Focșani-Bacău, dar e doar 42% finalizată!
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, ce a declarat joi, zice ca lucrările sunt la 42% pe Lotul 2 al autostrăzii Focșani-Bacău (A7), dar e o treaba cam ambigua, că dacă mergem pe ideea că ritmul ăsta se menține, poate la finele lui 2025 vom avea 240 km de autostradă, adică o chestie mare, ce leagă Ploiești de Bacău, dar la cât de lent se mișcă uneori treaba asta, cine știe ce se va întâmpla cu cacatul timpului, că totul poate lua o întorsătură.
Sorin Grindeanu, desigur, a mai zis și pe Facebook că la realizarea celor 38,78 km din acest lot, compania aia care lucră, Spedition UMB, mobilizează 280 de muncitori cu 200 de utilaje, dar se pare că la structuri, cum ar fi poduri și podețe, se execută lucrări semnificative, deseori avansând ca la … un mare hop, dar să vedem cum trece vremea, că nu-i o joacă, e o muncă de durată să termini o autostradă.
„Dacă ritmul ăsta de muncă rămâne constant pe șantier, la final de 2025, adică din păcate din tot ce se vorbește se va putea circula pe 240 km de autostradă, de la Ploiești până la Bacău,” a mai zis Grindeanu, chestie care sună bine pe hârtie, dar realitatea e că infrastrucura rutieră din România e mereu cu un pas în urmă și e greu de crezut că se va mișca mai repede după atâta timp.
Mai mult, directorul CNAIR, Cristian Pistol, confirmă că mobilizarea e bună pe Lotul 2, muncitorii se străduiesc să finalizeze structurile și terasamentele, iar de 2,48 miliarde lei, contractul ăsta e o sumă mare ce vine din PNRR, dar sincer, la cum decurg lucrurile, ma mir că nu se oprește tot dintr-odată din cauza unuia sau altuia.
Autostrada Focșani-Bacău e un proiect crucial pentru România, dar la cât de lentă e treaba, impactul ăsta semnificativ pe transport și economie pare a fi mai mult un vis decât realitate, căci terminarea lucrărilor ar putea să reducă timp de călătorie dar e doar o vagă speranță în contextul actual de haos din trafic.
Dacă se va ține acest ritm de lucru, ne-am putea gândi că românii vor avea parte de o rețea de autostrăzi mărită, dar cine știe cât va mai dura până când regiunile Moldovei și sud-estul țării vor avea parte de progres, căci fiecare zi aduce cu sine noi provocări în domeniu.
Sursa foto: Facebook/Sorin Grindeanu
Articol publicat in Future Economy, prin Agentia ZN PR & EVENTS.
autostrada Focșani-Bacău
Sorin Grindeanu
Lotul 2
Stadiul lucrarilor
PNRR
muncitori
economie nationala
infrastructura
proiect crucial