Wednesday, May 14, 2025

“ARMO: Inițiativa Comisiei Europene pentru comerțul electronic, un pas vital în protejarea consumatorilor europeni”

Actualitate"ARMO: Inițiativa Comisiei Europene pentru comerțul electronic, un pas vital în protejarea consumatorilor europeni"

ARMO lanseaza un semnal privind comerțul electronic dar rămân întrebări importante

Asociația Română a Magazinelor Online, cunoscută ca ARMO, a zis că e bine că Comisia Europeană a publicat ceva despre comerțul electronic, dar în același timp, ARMO crede că e o treabă serioasă pentru că piețele trebuie protejate pe de o parte, dar, totodată, ar fi nevoie de mai multe discuții că e vorba aici de legile europene care trebuie respectate ca lumea să nu mai existe o grămadă de produse ilegale care umplu rafturile, și nu e corect că unii să beneficieze de avantaje care nu sunt conforme cu regulile, iar alții să aibă probleme, e confuz și se pierd din vedere detalii esențiale.

Comunicarea asta de la Comisia Europeană pare importantă, că aduce exemple de cum legile ar putea să fie aplicate mai bine, dar ARMO crede că e nevoie de mai multă acțiune pentru un comerț corect, căci e o urgență, și afecta foarte mult nu doar comerțul electronic, ci și alte domenii de retail, iar întrebarea e cum mai încep să implementeze statele membre legislațiile astea, inclusiv România care ar trebui să se grăbească pentru că nu e bine dacă nu se iau decizii în regim rapid și angajante care să rezolve problemele astea.

Pe de altă parte, de exemplu ARMO, și alte asociații din retail au spus că e absolut necesar ca firmele care operează în UE să respecte aceleași reguli, deci nu ar trebui să fie diferențe între companiile din UE și cei de din afară, căci neaplicarea uniformă a reglementărilor duce la o concurență neloială și poate distruge încrederea în piața unică, și nu e clar cum reușim să menținem totul sub control, deci problema e complicată.

Inițiativa Comisiei Europene are un impact semnificativ, mai ales cu privire la consumatori, care ar trebui să realizeze că avantajele de la comercianții din afara UE vin cu costuri pe care nu le văd, în special în ceea ce privește siguranța produselor și protecția datelor personale, deci întrebările sunt multe pentru că protecția consumatorilor e crucială dar nu știu dacă se iau toate măsurile necesare pentru transparență, iar situația e oarecum nebulos.

„Deși recunoaștem eforturile depuse de Comisia Europeană și reflectate în această Comunicare, subliniem și urgența situației cauzate de volumul copleșitor de colete care intră zilnic în UE, făcând extrem de dificilă verificarea ex-post de către autoritățile naționale. Trebuie introduse instrumente care să asigure conformitatea produselor la punctul de plecare, precum și explorarea unui rol mai activ al Comisiei și statelor membre în aplicarea normelor UE și eliminarea avantajelor concurențiale neloiale de care pot beneficia jucătorii non-UE care nu respectă regulile, dar sunt activi în Uniune. Între timp, autoritățile trebuie să aplice cu fermitate legislația actuală a UE pentru a preveni intrarea produselor ilegale pe Piața Unică.”,

a precizat Cristi Movilă, președintele ARMO.

ARMO
comert electronic
comisia europeana
legislatie europeana
protectia consumatorilor
concurenta neloiala

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles