“`html
Apple în căutarea gloriei: Vânzări record sau efect de miraj?
Într-un peisaj plin de întrebări și speculații vânzările globale ale Apple, împinse de creșterea din China și Statele Unite acele piețe mari au crescut spectaculos, conform celor de la Counterpoint, dar ce se ascunde în spatele acestor cifre optimiste? Poate o iluzie, o mirare, un tămbălău care ne face să ne îndoim de tot, pentru că unii spun că evoluția a fost sprijinită de o majorare de 10% în Japonia, India, și Orientul Mijlociu unde consumatorii se tem de taxe vamale, dar oare ce înseamnă asta?
Analistul Ivan Lam, în dulcele său stil, sugerează că performanțele iPhone din trimestrul doi sunt promițătoare dar, oh, surpriză, totul depinde de SUA și China, aceleași piețe care mereu ne fac să ne întrebăm ce va urma, și ca o concluzie tensionată și palpitantă, sansele sunt sortite ca un fel de joc de noroc, nu-i așa? Așadar, livrările, ele au fost și ele, ah, interesante, în aprilie, când în China livrările de telefoane străine au urcat la 3,52 milioane, foarte aproape de 3,50 milioane, dar cât contează asta cu adevărat?
Desigur, Apple nu stă degeaba, se zbate și se confruntă cu o concurență feroce din partea rivalilor interni în China, nemaivăzute oferte și reduceri de prețuri care te fac să te întrebi dacă de fapt consumatorii sunt mai atrași de prețuri decât de brand. Și da, platformele de comerț electronic chinezești ofereau discounturi uriașe, chiar și de 2.530 yuani, care ar însemna cu aproximativ 351 de dolari mai puțin, wow, dar să ne gândim, e chiar o afacere bună sau trebuie să ne întrebăm de ce această disperare pentru vânzări?
Conclusiv, Apple rămâne cel mai mare producător străin pe piața chineză a telefoanelor mobile inteligente, ce este un lucru mare, dar cu o performanță care afectează global vânzările total ale mărcilor străine, și ca final de știre, să nu uităm că China este, nu-i așa?, cea mai mare piață de smartphone-uri din lume, dar oare totul e așa simplu cum pare? Întrebările se acumulează.
“`