Friday, March 21, 2025

Analfabetismul Funcțional La Nivel Ridicat: Daniel David Alertează Sfatul Național

SportAnalfabetismul Funcțional La Nivel Ridicat: Daniel David Alertează Sfatul Național

Sătmăreanul Daniel David alertează cuvintele publicului despre analfabetism funcțional ridicat

Ministrul Educației și Cercetării, sătmăreanul Daniel David, a declarat în cadrul unei dezbateri regionale organizate la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași că nivelul analfabetismului funcțional este alarmant. Acest lucru, de obicei, se referă la faptul că mulți adulți care au absolvit liceu nu au o cunoștință adecvată a literaturii și matematicii necesare pentru a se descuraja în viața cotidiană. David afirmă că această situație este neacceptabilă, deși mulți o consideră normală.

Ministrul a declarat că modelele educaționale folosite în ultimele două decenii au eșuat complet și că planurile-cadru pentru liceu trebuie reformate urgent. „Planurile-cadru actuale au dus la pseudo-știință, iar analfabetismul funcțional este de neacceptat”, a declarat David într-o discursie care a pus pe hotărâre atenția publicului asupra acestui aspect.

David a subliniat că problema nu se referă la inteligența sau creativitatea elevilor, ci la modul în care sunt educați și formați. „Modul în care sunt prezentate materialele de școală este inadecvat pentru nevoile studenților moderni”, a declarat ministrul.

Ministrul a recunoscut că există reticență în rândul profesorilor și părinților, dar a insistat asupra necesității unui dialog autentic. „Suntem obișnuiți să credem că atunci când un ministru lansează un proiect, decizia este deja luată. Nu este cazul aici. Vă cer să veniți cu analize și propuneri, astfel încât să avem planuri-cadru larg acceptate de profesori, elevi, părinți și autorități.”

Relația dintre profesor și elev este esențială în orice reformă educațională și educația trebuie să fie adaptată nevoilor actuale ale societății. „Nivelul de analfabetism funcțional și competențele absolvenților sunt foarte, foarte rău”, a spus ministrul într-o declarație semnificativă.

Aceasta a fost a treia dezbatere regională privind proiecte de planuri-cadru pentru învățământul liceal, după cele organizate la București și Cluj-Napoca. Ministerul Educației continuă procesul de consultare publică, iar modificările propuse vor sta la baza unei reforme esențiale pentru viitorul educației în România.

Rămâne de văzut cum vor reacționa profesorii, părinții și elevii la aceste propuneri și dacă schimbările vor reuși să reducă analfabetismul funcțional, una dintre cele mai mari probleme ale sistemului educațional românesc. Dar David este optimist: „Vrem un viitor mai bun pentru tinerii români”, a declarat el.

Check out our other content

Check out other tags:

Most Popular Articles